گروه بنگاه‌ها: معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان از رشد ۳۲ درصدی تولید تختال در این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی فولاد هرمزگان، محمدجعفر پارسی گفت: کارکنان پرتلاش واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه توانستند، ۵۷۹ هزارو ۶۵۱ تن تختال تولید کنند که این میزان تولید نسبت به میزان و مدت مشابه سال قبل (۴۳۸۳۰۳ تن) از ۳۲درصد رشد برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه از نخستین روزهای سال جاری، کارکنان فولاد هرمزگان افزایش بهره‌وری و تولید اقتصادی را سرلوحه کار قرار دادند، افزود: در همین راستا در فروردین ماه سال‌جاری رکورد تولید ۱۲۹ هزار و ۸۵ تن تختال به ثبت رسید و کارکنان این شرکت با عبور از ظرفیت اسمی ماهانه توانستند، گام اول را محکم بردارند.

مهندس پارسی تصریح کرد: از ابتدای بهره‌برداری تا انتهای مرداد ماه سال‌جاری حدود ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تن تختال در فولاد هرمزگان تولید شده و این در حالی است که از این میزان تولید در پنج ماه اول سال جاری ۶۳۶ هزار و ۱۷۹ تن تختال به مقصد بازارهای داخل و صادراتی ارسال شده است. وی با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی در فولاد هرمزگان شامل گریدهای Al-killed و Al- Si-killed و با بازه کم کربن، پریتکتیک، متوسط کربن، پر کربن و کم‌کربن میکرو آلیاژی است، افزود: برای تولید هر گروه از این فولادها الزامات و استانداردهای تولیدی جهت حصول محصول با‌کیفیت به‌کار گرفته شده است به نحوی که طی این مدت محصولات ویژه کیفی جهت تولید ورق بدنه خودرو(MB)، مخازنCNG، بدنه کشتی، فولادهای دریایی، لوله‌های انتقال نفت و گاز و... در فولاد هرمزگان تولید و به مقاصد مشتریان داخلی و خارجی ارسال شده است. پارسی افزود: در پنج ماه اول سال جاری، ۹۶ درصد تختال‌ها مطابق با سفارش مشتریان و با کیفیت ۱۶/ ۹۸ درصد تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱/ ۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارکنان پرتلاش واحد احیای مستقیم شرکت فولاد هرمزگان نیز در پنج ماه اول سال ۱۳۹۶ موفق به تولید ۶۸۴ هزار و ۸۱۸ تن آهن اسفنجی شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل( ۵۱۲۳۰۸ تن) ۳۴ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر اینکه طی پنج ماه گذشته بر اساس برنامه استراتژیک سال ۹۶ برای تحقق اهداف شرکت در قسمت‌های مختلف، ۱۵پروژه TQ تعریف و اجرایی شد، ادامه داد: دستاوردهای این پروژه‌ها افزایش آماده‌به‌کاری خط تولید، کاهش مصارف انرژی و سیالات و در نهایت افزایش تولید آهن اسفنجی را به همراه داشته است، به گونه‌ای که نرخ مصرف گاز طبیعی به ازای تولید یک تن آهن اسفنجی از ۳۰۰ به ۷/ ۲۸۰ نرمال مترمکعب کاهش یافته است. وی افزود: همچنین نرخ مصرف آب در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای تولید هر تن آهن‌اسفنجی از ۱۲/ ۱ به ۹۸/ ۰ مترمکعب کاهش یافته است. پارسی گفت: در بخش تامین مواد اولیه طی پنج ماه گذشته رشد چشمگیری در جذب گندله اتفاق افتاد و از خطوط تولید به شکل مناسبی پشتیبانی شد. معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان با اشاره به شرایط مناسب و چشم‌انداز مثبت آینده بازار فولاد ابراز امیدواری کرد، با تلاش‌ نیروی انسانی متعهد و تلاشگر شرکت، اهداف کمی و کیفی فولاد هرمزگان برای تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تختال در سال ۹۶ محقق شود.