احتمال 110 دلاری شدن سنگ‌آهن

مرکز خدمات فولاد ایران - شرکت معدنی فورتسکیو اعلام کرده که براساس پیش‌بینی‌های این شرکت، قیمت سنگ‌آهن در کوتاه مدت ۱۱۰ دلار می‌شود. بر اساس گزارش این شرکت، قیمت سنگ‌آهن قبل از آنکه به سطحی با ثبات برای دراز مدت برسد، به دلیل کاهش سرعت رشد اقتصادی در چین تا ۱۹ درصد کاهش خواهد یافت و به ۱۱۰ دلار در هر تن خواهد رسید. البته به گفته این شرکت این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت قیمت سنگ‌آهن بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ دلار در هر تن نوسان داشته باشد.

با توجه به این روند، بعید است دولت استرالیا موفق شود به راحتی به اهداف خود در رابطه با مالیات در این بخش دست یابد.

فروش قراضه با نرخ ۳۹۸ دلار

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، سه‌شنبه گذشته یک صادرکننده در شمال آمریکا ۲۴ هزار تن قراضه سنگین (خلوص ۲۰-۸۰) و ۱۶ هزار تن قراضه خرد شده را با نرخ ۳۹۸ دلار در هر تن (سی اف آر) به ترکیه فروخته است.

البته اواخر هفته قبل محموله‌های قراضه (خلوص ۲۰-۸۰)، با نرخ ۴۰۰ دلار و قراضه خرد شده آمریکا هم ۴۰۵ دلار به ترکیه فروخته شده بود.

این در حالی است که اواخر ماه مه قیمت قراضه سنگین آمریکا (کلاس یک و۲) ۴۲۰ دلار و قراضه خرد شده ۴۲۵ دلار در هر تن (سی اند اف) در این بازار معامله شده است.

گفته می‌شود خریداران در ترکیه، قراضه (A۳ سی آی اس)

را ۳۹۰ دلار در هر تن (سی اند اف) خریداری کرده اند؛ ضمن اینکه افت ارزش روبل نسبت به دلار باعث شده محموله‌هایی از این کالا با نرخ ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار در هر تن (سی اند اف) هم معامله شود.

گفته می‌شود فعلا اروپا با ترکیه معامله‌ای روی قراضه نداشته، ولی در صورت پیشنهاد فروش از سوی اروپا و وجود خریدار در ترکیه، احتمال دارد قیمت قراضه اروپا (خلوص ۳۰-۷۰) با نرخ ۳۷۰ تا ۳۸۰ دلار در هر تن (سی اند اف) پیشنهاد شود.

اخبار نشان می‌دهد در این مدت قراضه سنگین اروپا (خلوص ۲۰-۸۰)، ۱۵ دلار افت داشته و به ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار در هر تن (سی اند اف) رسیده است.