فارس- با اتمام مطالعات و هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مرتبط با معاملات ذرت، جلسه هیات پذیرش امروز برای بررسی معاملات آتی ذرت تشکیل می‌شود.

پس از چند ماه بررسی و مطالعات برای راه‌اندازی معاملات آتی ذرت،‌ جلسه هیات پذیرش در راستای بررسی و ورود این کالا به معاملات آتی تشکیل می‌شود. کلیه مدارک و اطلاعات لازم در خصوص اضافه شدن این محصول به خانواده بورس کالا آماده است و باید دید در جلسه هیات پذیرش چه تصمیمی برای آن گرفته می‌شود. مذاکرات و هماهنگی‌های لازم با وارد‌کنندگان، واسطه‌ها، تولیدکنندگان داخل و تعاونی‌های مرغداران تخمگذار و گوشتی در خصوص نحوه معاملات و تحویل کالا انجام و آموزش‌های لازم نیز داده شده است. مرحله نخست برای معاملات آتی در بخش کشاورزی به ترتیب ذرت، کنجاله و کود اوره است و در رینگ فلزات و پتروشیمی نیز برخی کالاها در درست بررسی است. بر اساس پیش‌بینی‌های موجود امسال ۲ میلیون تن کشت ذرت وجود دارد که ۸۰۰ هزار تن؛ یعنی دو سوم ذرت کل کشور در خوزستان تولید می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه خوزستان تولید کننده اصلی است قیمت ذرت در معاملات آتی، نرخ انبار خوزستان خواهد بود و تنها هزینه حمل و درصد نوسان برای نقل و انتقال به آن اضافه می‌شود.

در همین حال در حال حاضر تنها معاملات آتی سکه در بورس کالا انجام می‌شود. پیش از این مفتول مس و شمش طلا در یک اندازه مشخص در بازار آتی عرضه می‌شد که بنا به دلایلی معاملات آن تداوم نداشت و تنها سکه آتی در حال معامله است.