به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در هفته معاملاتی منتهی به ۱۷آبان‌‌‌ماه، ۱۴۸‌هزار و ۷۹۲تن انواع حامل انرژی در تابلوی نفت، گاز و سایر حامل‌‌‌های انرژی مورد مبادله قرار گرفت. ارزش معاملات انجام‌شده در این تابلو نزدیک به ۳۸‌هزار و ۲۱۹میلیارد ریال بود که بیش از ۹۹‌درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.در این هفته «نفت سفید» با سهم ۲۸.۶درصدی از کل دادوستد‌‌‌ها، بیشترین ارزش معاملات در بورس انرژی را به خود اختصاص داد. «نفتای کامل» با سهم ۲۰درصدی و «حلال ۵۰۲» با سهم ۱۹.۵درصدی نیز در مقام‌‌‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملاتی در این هفته قرار گرفتند.

در هفته سوم آبان‌‌‌ماه همچنین تبادل مالکیت ۸۴۰‌هزار کیلووات‌‌‌ساعت برق فیزیکی به ارزش ۸۵۷میلیون ریال و همچنین ۲میلیون و ۱۷۶‌هزار کیلووات‌‌‌ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزش یک‌‌‌میلیارد و ۷۷۴میلیون ریال در بورس انرژی ایران به ثبت رسید. تالار برق سبز نیز در هفته معاملاتی منتهی به ۱۷آبان‌‌‌ماه میزبان معاملات ۳۷‌هزار و ۴۴۰کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش ۶۵۱میلیون ریال بود. در هفته سوم آبان‌‌‌ماه ۲‌هزار و ۹۶۰برگه گواهی ظرفیت به ارزش ۲۴۲میلیارد و ۸۳۹میلیون ریال در بورس انرژی دست‌‌‌به‌‌‌دست شد. شرکت پالایش نفت اصفهان با ۵۰‌هزار و ۵۰۰تن عرضه فرآورده‌‌‌ها، بزرگ‌ترین عرضه‌‌‌کننده هفته معاملاتی منتهی به ۱۷آبان در بورس انرژی بود.

همچنین پالایش نفت آبادان با ۴۶‌هزار تن عرضه و شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با ۴۴‌هزار و ۳۴۶تن عرضه رتبه‌‌‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین عرضه‌‌‌کنندگان این هفته را به خود اختصاص دادند. پتروشیمی بوعلی‌‌‌سینا با ۴۰‌هزار و ۹۶۲تن و پالایش نفت لاوان با ۳۵‌هزار و ۴۰۰تن عرضه نیز به ترتیب در رتبه‌‌‌های چهارم و پنجم عرضه‌‌‌کنندگان بزرگ در هفته معاملاتی منتهی به ۱۷آبان‌‌‌ماه بورس انرژی قرار گرفتند. در این هفته جایگاه سوم تا پنجم برترین فروشندگان برتر بورس انرژی را به‌‌‌ترتیب شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۲۳‌هزار و ۸۴۸تن، پالایش نفت امام‌خمینی با ۱۵‌هزار تن و شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با ۱۰‌هزار تن از آن خود کردند.