گروه بورس کالا - مبادلات سیمان طی هفته جاری برای دومین بار در بورس کالای ایران متناسب با مصوبه افزایش ۱۴ درصدی نرخ این محصول انجام شد، این در حالی است که براساس گفته مسوولان، پذیرش شرکت‌های سیمانی هر هفته متقاضی دارد. دادوستد سیمان طی دو روز گذشته در بورس کالا با آرامش خاصی برگزار شد، این در حالی بود که دیروز برای دومین بار محصولات سیمانی شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس کالا با اعمال افزایش ۱۴ درصدی نرخ‌ها روبه‌رو بود. در روز گذشته در ۵ نوبت معاملاتی انواع سیمان تیپ دو و تیپ یک روی تابلوی معاملاتی قرار گرفتند که در پایان مبادلات رینگ این محصولات، ۵ هزار تن سیمان عرضه شده تیپ دو دشتستان با نرخ هر کیلو ۵۶ تومان و ۹ ریال خریداری نداشت.

همچنین در ابتدای معاملات، سیمان اصفهان دو نوع سیمان تیپ یک و تیپ دو را وارد بازار کرد که عرضه هر کدام از آنها به ترتیب ۳۵ هزار و ۲۰ هزار تن بود که همه میزان عرضه شده از سوی خریداران معامله شد. قیمت هر کیلو سیمان تیپ یک این تولیدی ۵۶ تومان و ۸ ریال و تیپ دو آن ۵۶ تومان و یک ریال بود.

شرکت تولیدی سیمان آبیک نیز دیگر سیمان تولیدی در بازار بود که میزان تولیدی آن در مجموع از سیمان تیپ دو عرضه شده به دو صورت پاکتی و فله‌ای ۱۸ هزار تن بود و همه میزان عرضه شده با نرخ‌های متفاوت به فروش رسید. سیمان تیپ دو پاکتی به ازای هر کیلو ۶۳ تومان و ۳ ریال بود، این در حالی است که سیمان تیپ دو فله‌ای ۵۶ تومان و ۸ ریال بود. نزدیک‌ترین موعد تحویل سیمان برای تولیدی دشتستان بود که معامله‌ای برای آن انجام نشد. همچنین زمان تحویل سیمان تولیدی آبیک ۱۲ شهریورماه است. تحویل سیمان اصفهان نیز با دیرترین زمان ۳۱ شهریورماه سال جاری بود.

تغییر قیمت‌ها و افزایش آن در شرایطی در دو هفته گذشته پیگیری شد که براساس گفته مسوولان، پذیرش شرکت‌های بورسی هر هفته با متقاضی روبه‌رو است و بر همین اساس است که نگرانی خاصی درباره عرضه این محصولات در بازار دیده نمی‌شود. همچنین براساس اعلام روابط عمومی سیمان شرق، زمان عرضه دوباره محصولات این شرکت مشخص نیست و در صورت نبود عرضه امروز آن در تالار، احتمال از سرگیری آن طی هفته آینده وجود دارد.