مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیمت‌‌های استیل ایندکس حاکی از آن است که قیمت ورق آمریکا مجددا افت شدیدی داشته و به مدت چهار ماه است که نزولی است. قیمت انواع ورق در اروپا متفاوت بود و میلگرد جنوب اروپا رشدی جزئی داشت. شاخص قیمت ورق گرم آمریکا فوب میدوست ۲ درصد افت کرده به ۷۱۲ دلار در هر شورت تن رسید در حالی که ورق سرد و ورق گالوانیزه ۱۷ و ۸ دلار در هر شورت تن نسبت به هفته قبل افت داشت. متوسط زمان تحویل ورق سرد و گالوانیزه کوتاه‌تر شد. شاخص قیمت ورق تخت فوب میدوست کمی ارزان‌تر شد و به ۱.۰۰۳ تا ۱.۱۰۶ دلار در هر تن رسید. در شمال اروپا متوسط قیمت هفته گذشته ورق گرم ثابت بود و ورق سرد کمی افت داشته به ۶۳۸ یورو رسید. شاخص قیمت ورق تخت شمال اروپا ۱۶ یورو کاهش یافته و متوسط زمان تحویل ورق‌‌های غیرپوششی کوتاه‌تر از یک هفته قبل شد.

در جنوب اروپا شاخص قیمت ورق گرم درب کارخانه ۷ یورو ارزان شد و به ۵۲۰ یورو رسید، ولی ورق سرد به ۶۱۴ یورو درب کارخانه افزایش یافت. متوسط زمان تحویل ورق سرد و گالوانیزه کوتاه‌تر شد. شاخص قیمت ورق تخت جنوب اروپا نیز به ۶۱۸ یورو در هر تن درب کارخانه افزایش یافت.

شاخص قیمت میلگرد جنوب اروپا ۵/۱ درصد افزایش یافته به ۵۵۰ یورو درب کارخانه رسید. متوسط قیمت بیلت بورس لندن به ۶۰۵ دلار برگشت از این رو اختلاف قیمت بیلت و میلگرد به ۱۷۶ دلار افزایش یافت. شاخص قیمت میلگرد شمال اروپا نیز یک یورو افت داشت.

بازار ورق عربستان

همچنین تقاضای ورق در عربستان همچنان نزولی است، زیرا کمتر از یک هفته دیگر ماه رمضان آغاز می‌شود. اواسط سپتامبر، با پایان یافتن ماه رمضان تقاضا بالا خواهد رفت.

در ماه‌‌های مه و ژوئن مصرف فولاد عربستان نسبت به کشورهای همسایه بالا بود و روند نزولی فوق دور از انتظار نبود چون در ماه رمضان ساعات کاری کم می‌شود.

قیمت پیشنهادی ورق گرم در عربستان ۷۴۰ تا ۷۸۰ دلار سی‌اف‌آر است که نسبت به ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار هفته قبل تغییری جزئی داشته است. قیمت بازار داخلی ۸۰۰ دلار است و برای تناژ بالا تخفیف داده می‌شود.