مرکز خدمات فولاد ایران- در بازار نقدی ورق آمریکا قیمت رایج ورق گرم ۶۸۰ دلار در هر شورت تن، ورق سرد ۷۸۰ تا ۸۱۰ دلار و ورق گالوانیزه ۷۹۰ تا ۸۴۰ دلار در هر شورت تن شده است. در مقایسه استیل ایندکس اعلام کرده ورق گرم با ۲۱ دلار افت طی یک هفته به ۶۹۱ دلار، ورق سرد ۷۹۸ دلار و ورق گالوانیزه به ۸۳۶ دلار در هر تن رسیده است. در شرایط طبیعی در این اوضاع کارخانه‌ها تولید را کم می‌کنند تا روند نزولی قیمت‌ها متوقف شود، ولی در حال حاضر کارخانه‌ها تمایلی به کاهش تولید ندارند آن هم به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اخیر خود. در حالی که پایه قیمت ورق گرم ۶۸۰ دلار در هر شورت تن است، برخی معتقدند در تناژ بالا ۶۷۰ یا ۶۶۰ دلار نیز ممکن است. شاید دلیل تداوم افت قیمت ورق در آمریکا این است صنایع مصرف‌کننده تقاضا ندارند و از بازار حمایت نمی‌کنند.

همچنین قیمت پیشنهادی ورق سرد چین به جنوب شرق آسیا پس از آنکه اواسط جولای به ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار فوب رسید حال رو به افزایش است. قیمت‌های پیشنهادی جدید ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار فوب است که رونق بازار داخلی نیز کمک کننده بوده است.

تقاضا کم است و معلوم نیست بازار چه زمانی بهبود می‌یابد. اگر بازار محموله‌های ارزان قیمت خرید جولای را که پایان سپتامبر وارد بازار می‌شود جذب نکند، دچار رکود می‌شود. دیگر محصول ارزان قیمتی از کارخانه‌های شمال شرق آسیا در بازار نیست. برخی امید دارند فصل چهارم بازار بهبود یابد. ورق سرد تایوان ۱۰ تا ۱۵ دلار بالا رفته به ۷۸۰ تا ۷۹۰ دلار فوب رسیده است. برخی ورق سرد تایوان را ۸۰۵ دلار سی اف آر فیلیپین شنیده‌اند ولی هنوز معامله‌ای بسته نشده است. افت ارزش دلار نسبت به ارز‌های آسیایی موجب رشد قیمت‌ها شده ولی تقاضا هنوز خیلی خوب نیست. قابل ذکر است هزینه حمل از چین و تایوان به جنوب شرق آسیا ۲۰ تا ۳۰ دلار است.