مرکز خدمات فولاد ایران- با افزایش قیمت چند کارخانه، قیمت ورق گرم صادراتی چین هفته اخیر صعودی شده است؛ زیرا قیمت‌های پیشنهادی چین در بازار‌های جهانی پایین است. قیمت ورق گرم حاوی برنز به ۷۱۵ دلار فوب رسیده که ۲۰ تا ۲۵ دلار نسبت به جولای رشد کرده است. فعلا تقاضا کم است؛ ولی پس از ماه رمضان و تعطیلات تابستانی بالا می‌رود. از این رو قیمت‌ها صعودی شده است.

از طرفی افزایش قیمت‌های هند و شمال شرق آسیا نیز تقاضای محصول چین را بالا می برد. همچنین تعمیرات کارخانه‌های چینی نیز به رشد قیمت‌ها کمک می کند.

بازار ورق اروپا در رکود

در همین حال با ادامه رکود تقاضا به دلیل تعطیلات تابستانی، بازار ورق شمال غرب اروپا ضعیف است. ورق گرم ۵۳۰ تا ۵۴۰ یورو و ورق سرد ۶۰۰ تا ۶۲۰ یورو است. قیمت پیشنهادی واردات ۵۳۰ تا ۵۴۰ یورو هر تن سی اف آر آنتورپ است؛ ولی قیمت‌های پایین داخلی و نبود تقاضا و از طرفی زمان تحویل طولانی واردات را راکد کرده است.

خریداران موجودی کم دارند و هنوز عجله‌ای در خرید برای فصل چهارم نشان نمی‌دهند. از طرفی کارخانه‌ها نیز برای اعلام قیمت فصل چهارم تا آخرین فرصت صبر می کنند تا مانع از ورود مشتریان به بازار واردات شوند.کارخانه‌ها به دنبال ۲۰ تا ۳۰ یورو افزایش قیمت برای فصل آخر سال هستند تا بتوانند از پس هزینه‌های تولید بر آیند؛ ولی به نظر دست‌اندرکاران بازار احتمال افت قیمت نسبت به فصل سوم بالا است؛ چون تقاضا نیست.