مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت میلگرد در بازار نقدی آمریکا ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه و با ثبات است. ۷۲۸ دلار نیز شنیده شده که ۴ دلار نسبت به دو هفته قبل ارزان‌تر است.در حال حاضر تولید‌کننده‌ها و سرویس سنتر‌ها سعی می‌کنند به دلیل نبود تقاضا حداقل موجودی را داشته باشند. واردات نیز در ماه جولای به کمترین حد یک سال اخیر رسید.برخی پیش‌بینی کرده بودند قیمت قراضه در تابستان به طور مداوم نزولی باشد و در آگوست و سپتامبر قیمت میلگرد نیز پایین بیاید، ولی این طور نشد و قیمت ثابت ماند.

با این اوصاف هر نوسانی که در بازار میلگرد رخ دهد تنها در نتیجه تغییرات بازار قراضه خواهد بود. تغییر روند بازار میلگرد ترکیه

در همین حال بر خلاف انتظار خریداران، ظاهرا نشانه‌هایی از مقاومت تولید‌کنندگان ترکیه در مقابل افت قیمت مقاطع نمایان شده است. تجار کشور‌های عربی گمان می‌کردند می‌توانند میلگرد را در نیمه دوم آگوست در ۷۰۰ تا ۷۰۵ دلار فوب یا ارزان‌تر بخرند، ولی ترکیه‌ای‌ها قیمت را به ۷۱۰ تا۷۲۰ دلار فوب بالا بردند که علت افزایش تقاضای داخلی و همچنین قیمت بالای بیلت سی‌آی‌اس است. ظاهرا این روند ادامه دارد چون کارخانه‌ها بیلت گران قیمت می‌خرند و باید قیمت را بالا ببرند. قیمت فعلی بیلت ۱۵ تا ۲۵ دلار از قیمت میلگرد صادراتی کمتر است. از این رو برخی از تولید‌کنندگان میلگرد ۷۲۵ تا ۷۳۰ دلار فوب نیز پیشنهاد داده‌اند.

نوردکاران ترکیه یا خاورمیانه بعید است بتوانند برا ی خرید بیلت تخفیف زیادی بگیرند چون عرضه سی‌آی‌اس کم است قیمت بیلت را در ۶۸۰ تا ۶۸۵ دلار فوب نگه داشته و قصد کاهش قیمت ندارند. از این رو ترکیه‌ای‌ها نگران خرید بیلت هستند، ولی در مورد بازار مقاطع خوشبین هستند به نظر آنها عراق و مصر به زودی فعال‌تر می‌شوند چون قیمت‌های داخلی آنها به دلیل افزایش قیمت بیلت بالاتر خواهد رفت.

قیمت مفتول صادراتی ۵ تا ۱۰ دلار بالا رفته به ۷۳۵ تا ۷۵۰ دلار فوب رسیده است؛ گرچه قیمت بیلت ترکیه ۵ دلار کاهش داشته به ۶۸۵ تا ۶۹۵ دلار فوب رسیده برخی معتقدند شاید به ۶۸۰ تا ۶۹۰ دلار فوب برسد.