گروه بورس کالا - قیمت سکه در بازار آتی و نقدی به تبع از حراج حضوری بانک کارگشایی، افت ادامه دار روز ماقبل را دنبال کرد. دادوستد سکه در بازار نقدی در شرایطی با افت دوباره مواجه شد که محدوده قیمت سکه به 600 تا 620 هزار تومان رسید. البته در بازار آتی نیز روند مبادلات متناسب با قیمت‌های جهانی و حراج حضوری سکه از سوی بانک کارگشایی کاهش قابل توجهی داشت.

سکه تحویل شهریورماه در محدوده ۵۹۴ تا ۶۰۶ هزار تومان قرار گرفت تا کاهش قیمت قراردادهای این ماه به ۱۲ هزار تومان برسد. مبادلات سکه تحویل آبانماه با ۲۲ هزار تومان کاهش نرخ در محدوده ۶۲۰ تا ۶۳۲ هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه دی ماه نیز با ۱۵ هزار تومان افت در فاصله قیمتی ۶۴۰ تا ۶۵۵ هزار تومان قرار گرفت. دادوستد سکه اسفندماه با ۱۱ هزار تومان افت، در محدوده ۶۶۹ تا ۶۸۸ هزار تومان قرار گرفت.
پوریا ارژنگ، مدیر بخش قراردادهای آتی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی با اشاره به اینکه روند مبادلات بازار سکه با دو دیدگاه مواجه است، افزود: برخی از معامله‌گران بر این عقیده‌اند حباب قیمت سکه شکسته شده و این افت قیمت در همین محدوده 600 هزار تومان باقی می‌ماند، به همین خاطر صف خرید از سوی این معامله‌گران تشکیل شده است.
ارژنگ در ادامه افزود: برخی از دیگر معامله‌گران نیز بر این باورند حباب قیمت سکه تا ۵۷۰ هزار تومان پایین خواهد آمد و می‌توان شاهد افت ادامه‌دار قیمت‌ها بود، به همین دلیل این عده از معامله‌گران نیز با تشکیل صف فروش موافق هستند.
وی با اشاره به اینکه نسبت به حباب سکه در بازار هشدار داده و سرمایه‌گذاران را به احتیاط در معامله توصیه کرده، خاطرنشان کرد: در حالی که قیمت‌ها افت کرده و حباب سکه در حال شکسته شدن است، اما بازار همچنان با مقاومت رو به رو است. این کارشناس بازار آتی در پایان تصریح کرد: روز شنبه روز پایانی سررسید معاملاتی شهریورماه است و دیروز نیز قیمت سکه این قرارداد مبادلاتی به زیر 600 هزار تومان رسید و به نظر می‌رسد در صورت تداوم این وضعیت و کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، افت نرخ‌ها طی دو روز آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.