بازگشت سیستم حواله‌ای به بازار پلیمری‌ها
گروه بورس کالا- معاملات رینگ پتروشیمی‌ در حالی روز گذشته با آرامش سپری شد که روند بازار داخلی نیز با شروع هفته جدید مسکوت مانده است.
به گفته فعالان بازار نزدیکی به پایان شهریورماه و تردید خریداران در روزهای اخیر سبب شده تا بازار با سکوت همراه شود.

در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز C30sو 52518 با تقاضای بالای خریداران مواجه شده و در نهایت سقف قیمت را تجربه کرد.
البته گفته می‌شود در حال حاضر اختلاف نرخ ۵۲۵۱۸ در بازار و بورس بسیار اندک شده است و همین موضوع سبب شد تا تقاضا برای خرید این کالا نسبت به هفته‌های گذشته در رینگ پتروشیمی‌کاهش یابد. در این روز همچنین I۴ قیمت خورد. مابقی محصولات در این روز مبادلات آرامی ‌را پشت سر گذاشتند.
البته در این روز بیشتر فعالان بازار از ثبت سفارش‌ها از روز سه شنبه و در رینگ پتروشیمی ‌براساس ظرفیت پروانه‌ها خبر داده و می‌گویند: از این پس قرار است در رینگ پتروشیمی ‌براساس ظرفیت پروانه‌ها ثبت سفارش صورت بگیرد.
به گفته این گروه، ثبت سفارش‌ها براساس ظرفیت پروانه‌ها می‌تواند تقاضا را در رینگ پتروشیمی ‌کاهش دهد، اما با توجه به اینکه سیستمی ‌برای بررسی خریدها وجود ندارد، ممکن است برای ثبت سفارش‌های بعدی کارگزاران دچار مشکل شوند.
البته این اتفاق پیش‌تر نیز در رینگ پتروشیمی‌رخ داده بود، اما ادامه‌دار نشد. بازار داخلی نیز در این روز اگر چه با کاهش مبادلات همراه بود، اما قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییر چندانی را تجربه نکرد.
در این روز نرخ پی وی سی با توجه به افت قیمت در بازارهای جهانی با کاهش مواجه شد. در این روز در بازار آسیا نرخ پی وی سی به محدوده یک هزار و ۱۰ دلار تا یک هزار و ۴۰ دلار رسید و به این ترتیب بازار داخل متاثر از این افت، کاهش اندک را تجربه کرد.
آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند نرخ پی‌وی‌سی در بازار جهانی باز هم با افت روبه رو شود. این در حالی است که گفته می‌شود بازار داخلی پی‌وی سی همچنان به دلیل کاهش تولیدات در صنایع پایین دست، با رکود همراه است. البته آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند؛ نرخ‌ها در بازار داخل در همین محدوده باقی بماند.