مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه نوکور آمریکا هفته قبل از افزایش ۲۰ دلار هر شورت تن میلگرد خود خبر داد، این امر بر بازار نقدی نیز اثر خواهد گذاشت.

به‌رغم این که قیمت قراضه خرد شده تاثیرگذار بر پرمیوم مقاطع، ثابت مانده احتمال افزایش قیمت میلگرد می‌رفت چون فعالیت‌های ساختمانی در این فصل بالا می‌رود و قیمت میلگرد نسبت به قراضه خیلی پایین است. فعالان بازار انتظار دارند این افزایش قیمت کاملا پذیرفته شود و قیمت نقدی را از ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه به ۷۴۰ تا ۷۷۰ دلار هر شورت تن برساند.

صادرکنندگان میلگرد ترکیه هفته گذشته در فروش به بازار‌های خارجی مشکل داشتند، چون اروپایی‌ها با افت نرخ یورو مشتریان همیشگی ترکیه را ربودند. اغلب کارخانه‌های ترک قیمت پیشنهادی را ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار فوب و ثابت نگه داشته‌اند، ولی تقاضا نیست.

یک معامله در قیمت ۷۵۰ دلار سی اند اف و معامله‌ای در ۷۳۵ دلار فوب هفته گذشته شنیده شد. قیمت درخواستی مصری‌ها برای میلگرد ترکیه ۷۳۰ تا ۷۳۵ دلار سی‌ای اف است. نرخ یورو نسبت به دلار به ضرر صادرات ترکیه‌‌ای‌ها است، ولی به نفع اروپا است. عرضه‌کنندگان میلگرد در اروپا این روز‌ها فعال‌تر شده‌اند، ولی به نظر ترکیه‌‌ای‌ها خبر جدید دیگری در مورد اروپا ممکن است شرایط را تغییر دهد. قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه مشابه بازار صادرات در ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار درب کارخانه ازمیر و ۷۴۳ تا ۷۴۵ دلار درب کارخانه اسکندریه است.