ایسنا- مدیر فنی پذیرش شرکت بورس کالای ایران از دومین عرضه سنگ‌آهن دانه‌بندی‌ شده در رینگ صادراتی بورس کالا در هفته آینده خبر داد.

مهرزاد نامداری با اعلام این خبر افزود: از آنجایی که هفته آینده قرار به عرضه ۱۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده بود، اما بنا به درخواست متقاضیان خرید این حجم دو برابر شد، این هفته عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد. او ادامه داد: عرضه هفته گذشته سنگ آهن تولید جلال آباد، میش دوان و گل گهر ۲ و ۴ بود و برای عرضه دوم از محصول کارخانه دیگر استفاده می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در مورد عمل به تعهد عرضه سنگ آهن هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و می‌توان به عرضه متوالی این محصول امیدوار بود.

کالاهای پذیرش شده در شرکت بورس کالا به این شرکت متعهد می شوند که میزان عرضه آنان چه حجمی و در چه فاصله زمانی خواهد بود و باید طبق آن عمل کنند. تعهد عرضه برای سنگ آهن هر ۱۵ روز یکبار است که با توضیح مدیر فنی پذیرش بورس کالا نبود عرضه در این هفته توجیه می‌شود.

پذیرش سنگ‌آهن دانه‌بندی صادراتی سیرجان در جلسه اوایل مردادماه هیات پذیرش بورس کالا نهایی شد.

این کالا ۱۶ شهریور ماه - چهارشنبه دو هفته پیش - در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شد. در این عرضه۲۰۰ هزار تن دانه‌بندی‌ شده با میانگین ۶۰ درصد به شکل فله و به دو صورت ریزدانه ۴۰ درصد و درشت‌دانه ۶۰ درصد روی تابلو رفت.

بازار هدف این معامله چین، نوع تحویل وجه قرارداد نقدی و زمان تحویل نیز ۱۵ مهرماه سال جاری اعلام شد.

نوع تحویل محموله سنگ‌آهن اکسورک خواهد بود، به این معنی که عملیات بارگیری روی کامیون در محل سنگ‌آهن از محل معدن به عهده خریدار است.