گروه بورس‌کالا- در پی افزایش بهای ورق فولاد مبارکه، سندیکای تولیدکننده لوله و پروفیل نامه‌ای را خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد.

سندیکا در این نامه با اشاره به نقش مستقیم قیمت ورق فولادی در تعیین بهای انواع محصولات لوله و پروفیل فولادی، اتخاذ تدابیر لازم در جهت تامین نیاز واحدهای تولیدکننده به این ماده اولیه را از مسوولان ذ‌ی‌ربط درخواست کرده است. سندیکا سپس به افزایش قیمت محصولات ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه در بورس که طی هفته های اخیر صورت گرفته اشاره کرده و از این رو نگرانی فعالان و اعضای این تشکل را اعلام کرده است.

در ادامه نامه آمده است: در ماه‌های اخیر به دلیل بالابودن هزینه‌های تولید و نیز رکود نسبی حاکم بر بازار محصولات لوله و پروفیل فولادی عملا فعالیت واحدهای تولیدی این رشته از سودآوری منطقی و موردانتظار برخوردار نبوده و حتی با زیان‌دهی نیز مواجه شده است.

طبق اظهارات سندیکا افزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه به زیان مضاعف تولیدکنندگان داخلی خواهد انجامید و شرایط دشواری را در پی خواهد داشت که به نظر این سندیکا تبعات آن علاوه بر مشتریان در ادامه به مجتمع فولاد مبارکه نیز تسری داشته و افزون خواهد شد و بدین منظور تولیدکنندگان محصولات لوله و پروفیل فولادی خواستار تجدیدنظر در میزان افزایش قیمت ورق تولید مبارکه شدند.