گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه از نهایی شدن قراردادهای این شرکت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۱۱میلیون تن فولاد خام خبر داد.

‌محمد مسعود سمیعی‌نژاد افزود: این برنامه شامل توسعه زیر سقف در کارخانه‌های فولاد مبارکه، ‌سبا و هرمزگان است که طبق برنامه زمان‌بندی تا ۳ سال آینده به اتمام می‌رسد. وی تصریح کرد: ۹ میلیون تن از برنامه ۱۱میلیون تنی مربوط به فولاد مبارکه و سبا است و دو میلیون تن دیگر مربوط به فولاد هرمزگان می‌شود. به گفته مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه در این برنامه ظرفیت تولید فولاد خام در«مبارکه»، ‌«سبا» و «هرمزگان»به ترتیب به ۵/۷ میلیون تن ،‌ ۵/۱ میلیون تن و دو میلیون تن افزایش می‌یابد. در حال حاضر ظرفیت تولید این سه کارخانه ۴/۶میلیون تن، ‌۸۰۰ هزار تن و ۱/۵میلیون تن است. وی در عین حال به جایگاه فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت:‌ در سال‌های آتی فولاد هرمزگان - به عنوان زیرمجموعه مجتمع فولاد مبارکه - توسعه بیشتری خواهد داشت. سمیعی‌نژاد میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این قراردادها را ۱۵۰۰میلیارد تومان برشمرد و افزود: بخشی از این سرمایه از سهامداران و بخش دیگر با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع داخلی تامین می‌شود. وی خاطرنشان کرد:‌ تمامی‌مناقصه‌های این طرح‌ها در سال گذشته برگزار شد و در نیمه ابتدای امسال نیز قراردادهای آن به امضا رسید.

مبارکه در این برنامه ظرفیت تولید فولاد خام درمبارکه افزود:‌ در حال حاضر برای اجرای پروژه‌های فوق، پیمانکاران اقدام به تجهیز کارگاه کرده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد که نیمی‌از این افزایش ظرفیت در سال ۹۲ و نیمه دیگر تا پایان سال ۹۳ عملی شود.