مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت میلگرد در شرق چین پس از تعطیلات یک هفته‌ای این کشور در ثبات است. افزایش ۱۹ دلاری قیمت بیلت این کشور در طول تعطیلات به ثبات بازار فولاد کمک خواهد کرد. با توجه به این که هنوز برخی از فعالان بازار از تعطیلات بازنگشته‌اند هنوز بسیاری منتظر روشن تر شدن روند بازارند.قیمت میلگرد در بورس شانگهای در نیمه دوم سپتامبر تا ۴۸ دلار افت داشت و این امر فولادسازان را واداشت قیمت‌های اکتبر خود را کاهش دهند. برخی قیمت اکتبر را ۲۲ دلار کاهش دادند و به ۷۲۹ دلار رسید. کاهش قیمت کارخانه‌ها اختلاف قیمت درب کارخانه و نقدی را کمتر کرد. در شرق چین قیمت پیشنهادی میلگرد ۷۲۹ دلار با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. برخی قیمت را تغییر ندادند و برخی کارخانه‌ها نسبت به قبل از تعطیلات قیمت خود را ۳ دلار بالا بردند.

در بازار شانگهای قیمت میلگرد ۶۹۸ تا ۷۰۱ دلار با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. باید دید با توجه به افزایش موجودی‌ها روند بازار چگونه خواهد ماند.

بازار میلگرد عراق رونق دارد

در همین حال وضعیت بازار میلگرد عراق مطلوب است. پروژه‌های ساختمانی زیاد و تقاضای نهایی خوب است. ازاین رو تجار قیمت‌ها را بالا نگه داشته‌اند. موجودی انبارها کم است و واردات رو به افزایش که البته در تناژ‌های پایین است، چون قیمت نزولی است.دو هفته اخیر قیمت پیشنهادی آرسلورمیتال ۵۰ دلار و قیمت ترکیه ۳۰ تا ۳۵ دلار افت داشته است. میلگرد ترکیه ۸۰۵ تا ۸۱۰ دلار سی پی تی بغداد معامله شده البته در ۸۱۵ تا ۸۲۰ دلار سی پی تی نیز معامله شنیده شده است.