آرامش بازار سکه
گره بورس کالا - دادوستد سکه در شرایطی نوسان اندکی را پشت سر گذاشت که مساله حبابی بودن قیمت‌ها بسیاری از سرمایه‌گذاران را با تردید روبه‌رو کرده است.

دادوستد سکه در بازار نقدی با قیمت ۵۶۵ هزار تومان ثبت شد. این در حالی بود که نوسان قیمت دلار و از سویی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، روند حجمی معاملات را اندکی بهبود داد. قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران نیز همانند بازار نقدی با تکانه‌های مثبتی همراه شد.
مبادلات بازار آتی به تاثیر از حرکت قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح دیروز را با افت آغاز کرد، اما در ادامه و ساعات پایانی همزمان با افزایش قیمت طلا، نرخ‌ها با شیب روبه بالایی دنبال شد. سکه آبان‌ماه با 3 هزار و 400 تومان افزایش در محدوده 568 تا 572 هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه دی ماه با 6 هزار تومان رشد در محدوده 590 تا 596 هزار تومان قرار گرفت.
این در حالی بود که سکه اسفند ماه نیز با ۶ هزار تومان در محدوده ۶۱۹ تا ۶۲۶ هزار تومان قرار گرفت. سکه اردیبهشت ماه نیز با همان شیب افزایشی قیمت سکه دی ماه در محدوده ۶۴۸ تا ۶۵۳ هزار تومان قرار گرفت.
اما معاملات سکه بازار آتی طی هفته جاری با نوسان اندک حجمی دنبال شد. این در حالی بود که براساس گفته معامله‌گران، بازار به دلیل نوسان اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان اندک قیمت دلار در بازارهای داخلی، با کاهش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.
البته وضعیت حبابی قیمت‌ها و هشدار نسبت به این وضعیت که ممکن است در آینده با افت شدید قیمت‌ها همراه شود نیز باعث شده بسیاری از افراد با دیده تردید به آینده بازار نگاه کنند، اما در کنار این صحبت‌ها برخی از فعالان اعتقاد دارند در حال حاضر بهترین موقعیت خرید است.