گروه بورس کالا - دادوستد سکه در بازار دیروز به تاثیر از اخبار و شایعات مربوط به کمبود ارز داخلی و از سویی افت قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان قیمت دنبال شد.

دادوستد سکه در بازار نقدی به تاثیر از سطح بالای نرخ دلار در محدوده ۵۸۵ هزار تومان معامله شد. بالا رفتن نرخ دلار در بازارهای داخلی باعث شده قیمت سکه در بازار نقدی نیز افزایش پیدا کند.
بازار آتی نیز همانند بازار نقدی و از سویی به تبع از بازارهای جهانی در محدوده نوسانی دنبال شد. سکه تحویل آبان ماه با 9 هزار تومان رشد در محدوده 588 تا 598 هزار تومان قرار گرفت، این در حالی بود که بعدازظهر نوساناتی برای این قرارداد نیز مشاهده شد. همچنین برای سکه دی ماه قیمت‌ها با 6 هزار تومان رشد در محدوده 626 تا 636 هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفندماه با رشد 9 هزار تومانی در مبادلات صبح در فاصله قیمتی 654 تا 667 هزار تومان دادوستد شد. همچنین برای سکه اردیبهشت ماه دادوستدها با نوسان نزدیک 8 هزار تومان همراه شد و در محدوده 683 تا 694 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که برای سکه اردیبهشت ماه، بازار بعدازظهر شاهد افت 3 هزار تومان قیمت نیز بود.
دادوستدهای دیروز در حالی برگزار شد که اعتقاد فعالان بر این است قیمت سکه به تاثیر از بازار ارز قرار گرفته و به دلیل کمبود ارز در بازار، قیمت‌ها در سطح بالایی بسته می‌شود این در شرایطی است که نوسانات طلا در بازارهای جهانی بیشتر به سمت قیمت‌های پایین تمایل داشته است. البته علاوه بر افزایش نرخ دلار، جلسه شورای پول و اعتبار در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی و بسته جدید پولی نیز باعث شد بازار بیشتر حالت نوسانی داشته باشد. در بازار دیروز برخی معتقد بودند به دلیل کمبود ارز سطح افزایشی قیمت‌ها در هفته آینده نیز دنبال خواهد شد، اما این روند بیشتر با حرکت آرامی دنبال خواهد شد. در صورت افزایش قیمت طلا یا کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، نوسان بازارهای داخلی نیز بیشتر خواهد شد.