گروه بورس کالا - با اتمام مراحل اداری ثبت شرکت بورس انرژی ایران شمارش معکوس برای راه‌اندازی این بورس آغاز شد.

محمودرضا خواجه نصیری از اتمام مراحل اداری ثبت شرکت بورس انرژی ایران خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد مراحل اداری ثبت شرکت‌ها در حال نهایی شدن است. وی ادامه داد: بعد از ده روز از ثبت شرکت بورس انرژی می‌توانیم پذیره‌‌نویسی عمومی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به این ترتیب در خوشبینانه‌ترین حالت شاهد پذیره‌‌نویسی عمومی سهام بورس انرژی تا ده الی ۱۵ روز آتی هستیم.در همین حال حمیدرضا مدیر مطالعات و ارتقای بازار برق ایران در مدیریت شبکه برق ایران در رابطه با آغاز به کار بورس انرژی ایران گفت: با ثبت بورس انرژی ایران در اداره ثبت شرکت‌ها به نظر می‌رسد تا ۱۰ روز آینده شاهد پذیره‌نویسی عمومی باشیم.وی ادامه داد: پذیره‌‌نویسی سهام این بورس از طریق شعب بانک ملی انجام خواهد شد و۲۳۰ شعبه در سراسر کشور در این پذیره‌‌نویسی شرکت می‌کنند که ۶۰ شعبه آن در تهران هستند.

بنابراین گزارش در بیستم شهریور ماه، فهرست اعضای هیات موسس بورس انرژی از سوی بورس و اوراق بهادار اعلام شد.پس از فراخوان عمومی برای دعوت از فعالان صنعت انرژی و نهاد‌های مالی با واریز پول توسط موسسان، طرح اساسنامه بورس انرژی نیز نهایی شد.

در حال حاضر سهام بورس انرژی تخصیص پیدا کرده که ۸۰ درصد آن توسط هیات موسسان (با ترکیب ۶۰ در صد نهاد‌های مالی و ۲۰ درصد فعالان حوزه انرژی) و ۲۰ درصد آن از طریق پذیره‌نویسی عمومی تامین می‌شود.

همچنین قرار است بورس انرژی با ساختمان و نرم‌افزار معاملاتی مستقل کار خود را آغاز کند و زیرساخت‌های متفاوتی با سایر بورس‌ها خواهد داشت.