گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی نسبت به روز گذشته دچار نوسان شد. به گفته فعالان بازار، شواهد نشان می دهد که نرخ پایه محصولات پتروشیمی در هفته جاری با کاهش روبه‌رو نخواهد شد و به این ترتیب در این روز برخی از محصولات با رشد قیمت روبه‌رو شده و نوسان مثبتی داشتند.

این گروه معتقدند با توجه به رشد نرخ دلار طی روزهای اخیر احتمال کاهش قیمت‌های پایه ضعیف شده است. با این حال برخی دیگر از فعالان بازار می‌گویند: اگر چه این موضوع توانست در این روز اندکی بازار را مثبت کند، اما با این حال بیشتر معامله‌گران در انتظار معاملات هفته جاری هستند تا روند بازار را ارزیابی کرده و برای خریدهای خود در روزهای آتی تصمیم‌گیری کنند.
البته عرضه BL3 روز گذشته در بورس کالا که برای کارخانه‌های شوینده انجام شده بود، با نرخی پایین‌تر از فوب فروش رفت و همین موضوع سبب شد تا نرخ این کالا در بازار داخل نیز با رشد همراه شود. این در حالی است که برخی از فعالان بازار از جمع کردن تناژهای Bl3 توسط افرادی خاص در بازار داخل خبر می‌دهند و می‌گویند: اگر این رویه ادامه پیدا کند، نرخ این کالا در روزهای آتی با رشد روبه‌رو خواهد شد.