گروه بورس کالا - دادوستدهای سکه در بازار آتی با رشد بیش از 11 هزار تومان رو‌به‌رو شد. این در حالی است که آینده بازار سکه به نوسانات قیمت دلار و تحریم بانک مرکزی بستگی دارد.

دادوستدهای سکه در بازار آتی همچون روز ماقبل همزمان با افزایش نرخ دلار، روی سطح قیمتی بالایی به ثبت رسید. سکه بازار نقدی برخلاف بازار آتی تغییر چشمگیری نداشت، سکه روی سطح قیمتی ۵۶۶ هزار تومان بسته شد. این در حالی بود که سکه در بازار آتی از ۴ تا ۱۱ هزار تومان با مسیر نوسانی رو به بالایی دنبال شد. سکه دی‌ماه در محدوده ۵۸۹ تا ۵۹۴ هزار تومان معامله شد.
سکه آبان‌ماه نیز در محدوده 629 تا 637 هزار تومان در نوسان بود. همچنین سکه اسفندماه با 664 تا 673 هزار تومان معامله شد. در این میان دادوستد سکه اردیبهشت‌‌ماه با رشد نزدیک 10 هزار تومان از سطح قیمتی 700 هزار تومان عبور کرد و در محدوده 694 تا 701 هزار تومان در نوسان بود.
یکی از کارگزاران بورس کالا در رابطه با معاملات دیروز گفت: دادوستدها در صبح مثبت بود و رشد قیمت از نیم تا ۷۵/۱ درصد ادامه پیدا کرد.
تحلیلگران بر این باورند با نوسانات نرخ دلار، قیمت سکه در بازار با افت و خیز شدیدی روبه‌رو شده است. این در شرایطی است که آینده بازار و تغییرات قیمت سکه به دلار و شایعات مربوط به تحریم بانک مرکزی بستگی دارد، چشم‌انداز آینده بازار طلا هم هر چند در کوتاه‌مدت نزولی است، اما بلندمدت با سیر صعودی دنبال می‌شود.
اما درباره وضعیت بازار، کارشناسان معتقدند بازار در شرایط نوسانی قرار دارد، اما در کنار این نوسانات، مساله حبابی بودن قیمت‌ها همچنان به عنوان دغدغه معامله‌گران یکی از غیر‌‌طبیعی بودن بازار است. براساس گفته فعالان محدوده تفاوت قیمت طلا و سکه به بیش از ۸۰ هزار تومان هم می‌رسد، به نظر اگر این حباب در روزهای آینده شکسته نشود، آینده و سردرگمی بازار ادامه خواهد یافت.