گروه بورس کالا - دیروز بازار آتی سکه طلا به شدت به اخبار منتشر شده و همچنین نرخ ارز واکنش نشان داده و با نوسان قیمت همراه بود.

به طوری که در ابتدای روز با انتشار شایعاتی پیرامون حمایت بازار سهام و آتی، بازار با رشد باز شد، اما این رشد دوام پیدا نکرد و قبل از ظهر قیمت‌ها منفی و در ادامه با رشد قیمت دلار مجددا با رشد همراه شد و در همین راستا با نوسان نرخ دلار افت و خیزی را تجربه کرد و در همین بین بازار آتی با رشد یکباره قیمت اونس جهانی در نهایت در مبادلات بعد از ظهر با رشد قیمت‌ها در مبادلات آتی بسته شد.
فعالان بازار در خصوص مبادلات آتی می‌گویند با توجه به اینکه حساسیت بازار نسبت به اخبار بالا رفته، ورود به بازار خطرناک به نظر می‌رسد و امکان تحلیل بازار نیز در این شرایط مشکل شده است.
در حال حاضر تنها کسانی به بازار وارد می‌شوند که آربیتراژ هستند یا کسانی که هج انجام داده و به سود ۴درصد ماهانه قانع هستند. البته بیشتر موسسان و نهاد‌های مالی به این شکل به بازار ورود می‌کنند و با خرید از بازار نقدی و خرید سکه آن را در بازار آتی با سود تضمین شده ۴ درصد به فروش می‌رسانند.
نکته‌ای که در این بین کمتر کسی به آن توجه کرده این است که ورود این دسته از تقاضاها برای خرید سکه طلا آن هم به صورت نقدی در بازار باعث رشد قیمت‌ها در بازار نقدی می‌شود و پس از آن این افزایش به بازار آتی نیز تسری می‌یابد. از این رو این دو بازار چندی است که به موازات یکدیگر در حرکت هستند و سایه هم شده‌اند.
البته نوسانات بازار در هریک از سررسیدها متفاوت بود؛ برای سکه دی ماه قیمت‌ها در محدوده ۶۲۶ تا ۶۴۹ هزارتومان در نوسان بود، سکه اسفندماه نیز در فاصله قیمتی ۶۸۸ تا ۷۱۲ هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه اردیبهشت‌ماه در محدوده ۷۵۵ تا ۷۸۲ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که سکه تیرماه در نوسان قیمتی ۸۱۵ تا ۸۴۲ هزار تومان قرار داشت.