گروه بورس کالا- کتایون دارابی: بازار داخلی پتروشیمی نسبت به روز گذشته با روند رو به رشد قیمت‌ها همراه شد.
به گفته فعالان اقتصادی، رشد دوباره نرخ دلار و رسیدن به سطح قیمتی یک هزار و ۵۹۰ تومان سبب شد تا بیشتر معامله‌گران به سیر صعودی قیمت‌ها بیش از پیش امیدوار شوند.

این در حالی است که به‌رغم قول‌های مساعد دولت مبنی بر کنترل بازار ارز، معامله گران بازار پتروشیمی نیز به احتمال رشد قیمت‌ها در این شرایط گمان بیشتری داشته و در نتیجه نرخ‌های پیشنهادی خود را افزایش دادند.
علاوه بر این، امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران توسط اوباما نیز در شرایط کنونی، هیجان بازار را بیشتر کرده است.البته گفته می‌شود؛ رشد قیمت‌ها در روزهای اخیر سبب شده تا معاملات بازار پتروشیمی توسط واسطه‌ها انجام شود و تولیدکنندگان وارد مبادلات محصولات پتروشیمی نشوند. با این حال در دو روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به ABS بود.
برخی از فعالان بازار دلیل عمده این رشد قیمت را مشکلات تولید این کالا در پتروشیمی تبریز ذکر کرده و می‌گویند: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی و همچنین رشد نرخ دلار، واردکنندگان رغبتی برای وارد کردن محصولات و همچنین مواد اولیه تولید مجتمع‌های پتروشیمی ندارند و به همین دلیل در حال حاضر تولید ABS با مشکل مواجه شده است.
این گروه به عدم عرضه ABS در هفته گذشته و احتمال عدم عرضه این کالا در هفته جاری اشاره کرده و می‌گوید: شایعه عدم عرضه این کالا در هفته جاری بازار را بیش از پیش متاثر کرد. گفته می‌شود از پنج شنبه هفته گذشته تا کنون ABS با رشد ۳۰۰ تومانی در هر کیلو مواجه شده است.
این در حالی است که انتظار برای افت قیمت‌ها نیز در بازار داخل کاهش یافته است.علاوه بر این، روز گذشته نرخ 7240 نیز با رشد مواجه شد، گفته می‌شود تولید این کالا نیز با مشکلاتی روبه رو شده است.
در همین حال و در معاملات بورس کالا نیز روز گذشته معامله‌گران برای خرید Z۳۰s پتروشیمی مارون به رقابت پرداختند، این کالا که با نرخ یک هزار و ۷۰۸ تومان عرضه شده بود، در رقابت کارگزاران با میانگین نرخ یک هزار و ۷۲۸ تومان خریداری شد.
بیشترین نرخ در این روز برای خرید این کالا یک هزار و 765 تومان رقم خورد.