گروه بنگاه‌ها- پیشرفته ترین کارخانه تولید شمش فولادی کشور با حضور رییس‌جمهور در هرمزگان به طور رسمی ‌به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، خط پیوسته ذوب و ریخته گری کارخانه فولاد هرمزگان که از ماه‌ها پیش تولید را به صورت پیوسته آغاز کرده و عریض ترین‌ و سنگین ترین اسلب کشور را تولید می‌کند امروز (دوشنبه) با حضور رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان استانی و محلی به صورت رسمی ‌به بهره‌برداری خواهد رسید. این کارخانه با همکاری کنسرسیومی‌از شرکت‌های ایرانی- آلمانی (ایریتک - اس.ام.اس دماگ) ساخته شده و در خطوط تولید، ‌سیستم‌های نرم‌افزاری و همچنین مهار آلودگی منحصر به فرد به شمار می‌آید.ظرفیت تولید شمش در فولاد هرمزگان هم اینک ۵/۱ میلیون تن در سال است، در حالی که زیرساخت‌های آن برای تولید سه میلیون تن فولاد خام ایجاد شده که به زودی اجرایی می‌شود.شرکت فولاد هرمزگان در گذشته، دو واحد ۸۰۰هزار تنی تولید آهن اسفنجی را به طور رسمی‌وارد مدار تولید کرده بود و خط پیوسته ذوب و ریخته‌گری افتتاح می‌شود. شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته به مزایده گذاشته شد که در نهایت، «مبارکه» در یک رقابت توانست سهام آن را در اختیار گیرد. این کارخانه در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و در مجاورت بندرعباس واقع شده است.

با افتتاح بخش فولادسازی این کارخانه عظیم هفت هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود که یک هزار و ۵۰۰ نفر از شاغلان این کارخانه به‌صورت مستقیم و ۶ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم از محل راه‌اندازی فولاد هرمزگان صاحب درآمد می‌شوند.

با اجرای طرح توسعه در این کارخانه و ارتقای ظرفیت تولید از ۵/۱ میلیون به سه میلیون تن فولاد خام،‌ کل اشتغال ایجاد شده به ۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

با توجه به استفاده از فناوری روز،‌ زمان ذوب‌گیری ۳۳ درصد کمتر از کارخانه‌های مشابه است و همزمان عمر نسوزهای داخل کوره نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در بخش تجهیزات داخلی بیش از ۱۰۰ قرارداد با ۷۰ شرکت داخلی منعقد شد که این امر توسعه اشتغال و افزایش درآمد را برای سازندگان داخلی در پی داشت.