مدیرعامل شرکت حفاری شمال از ورود دکل حفای دریایی سحر ۱ متعلق به شرکت حفاری شمال روز شنبه ۱۰/۱۰/۱۳۹۰ به آب‌های جمهوری‌ اسلامی ایران و استقرار در جزیره کیش خبر داد.

وی افزود: این دستگاه دریایی مدرن که پس از ۲۸ سال اولین دستگاه حفاری دریایی ملکی نو است که توسط شرکت‌های حفاری نفت و گاز با تجهیزات مدرن ساخته، خریداری و برای حفاری در آب‌های ایران موقتا در جزیره کیش مستقر و به زودی عازم محل مورد نظر برای حفاری خواهد شد. خادمی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه دارای ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت و توانایی حفاری تا عمق ۳۰۰۰۰ (سی‌هزار فوت) است.

وی در ادامه گفت: دستگاه سحر ۱ دارای ۵ دستگاه دیزل ژنراتور و سه دستگاه پمپ گل ۲۲۰۰ اسب بخار نیز است.

خادمی گفت: خوشبختانه یک دستگاه حفاری خشکی ۲۰۰۰ اسب بخاری هم وارد گمرک شده که همین روزها ترخیص و به کارگیری خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد پایگاه پشتیبانی حفاری شمالی طی هفته گذشته در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد که عملیات پشتیبانی و خدمات رسانی در خلیج فارس توسط این پایگاه ده هزار متر مربعی انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل حفاری شمال با توجه به ورود این دو دستگاه در سال مالی ۱۳۹۱ گفت: انشاا... در سال مالی ۱۳۹۱ درآمدهای بیشتری خواهیم داشت و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبلی، سود بسیار بهتری را ارائه خواهیم داد.

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: ورود دستگاه حفاری دریایی ملکی پس از ۲۸ سال و شکست این طلسم، هدیه شرکت حفاری شمال به ملت قهرمان و شهید پرور ایران در آستانه ورود به ایام ا... فجر انقلاب اسلامی است.