گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی ‌نسبت به روز گذشته متاثر از افت قیمت‌‌های پایه در بورس کالا، روند نزولی به خود گرفت.
به گفته فعالان بازار، در این روز مبادلات به شدت کاهش یافت؛ چرا که بیشتر معامله‌گران به نرخ‌‌های پیشنهادی فروشندگان اطمینان نداشتند.

گفته می‌شود بازار پتروشیمی‌در حال حاضر اگر چه با افت قیمت‌‌ها همراه شده است، اما نرخ‌‌های اعلامی‌در بازار دقیق نیست و به همین دلیل بیشتر معامله گران در انتظار تثبیت نرخ‌‌های اعلامی‌از سوی فروشندگان هستند.
در همین حال، برخی از فعالان بازار
پیش بینی می‌کنند که افت نرخ‌‌ها در بازار داخل متاثر از کاهش قیمت‌‌های پایه در رینگ پتروشیمی‌رخ داده، اما این موضوع در بازار داخل مقطعی خواهد بود. این در حالی است که روز گذشته زمینه 075 و 020 نیز در بازار داخل کم بود. با این حال بیشتر آگاهان بازار احتمال می‌دهند که نرخ‌‌ها بیش از این با کاهش روبه‌رو نشود.
البته بازار پی وی سی در این روز به گفته آگاهان بازار با وجود عرضه‌‌های بندرامام به آرامش رسیده است. به گفته آگاهان بازار، در حال حاضر بازار پی وی سی در شرایط رکودی به سر می‌برد و مبادلات در حد ضرورت در بازار انجام می‌شود. گفته می‌شود در حال حاضر نگرانی از عدم وجود پی وی سی در بازار وجود ندارد و به احتمال زیادی، بازار پی وی سی تا پایان سال به همین منوال باقی بماند.
این در حالی است که قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی با روند رو به رشدی همراه شده، اما بازار داخل این کالاها همچنان با رکود روبه‌رو شده است.
به عقیده آگاهان بازار به احتمال زیاد در بازار پلیمری‌‌ها هم تا سال جدید تغییرات محسوسی ایجاد نشود؛ چرا که تقاضا و مصرف در بازار پتروشیمی ‌بسیار کاهش یافته است.
البته معامله گران در بازار داخل به وضعیت‌اقتصادی موجود اطمینان ندارند و به همین علت ترجیح می‌دهند برای کوتاه مدت برنامه ریزی داشته باشند، تا در صورت برخورد با اتفاقات غیرمنتظره ضررمالی نکنند.