گروه بورس کالا - دادوستد سکه دیروز روز آرامی‌را در آغاز دومین هفته کاری سال جدید پشت سر گذاشت.
معاملات سکه در سومین هفته سال جدید با آرامش خاصی روبه‌رو شد، این در حالی بود که در اولین روز کاری هفته گذشته روند مبادلات حجم و ارزش نسبتا مناسبی را تجربه کرد. البته برخی تحلیل‌گران بر این باورند روند مبادلات تا روز ۲۹ فروردین ماه تا زمان آغاز دور اول تحویل پیش فروش سکه‌های ثبت نامی ‌با آرامش خاصی برگزار می‌شود.

این در شرایطی است که برخی دیگر از آغاز موج جدید کاهش قیمت‌ها تا دو هفته دیگر خبر می‌دهند. در کنار تحویل پیش فروش سکه‌های ثبت‌نامی‌ و از سویی تاکید مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی بر تغییر شیوه فروش سکه به این صورت که بازار سکه اشباع شود به نظر می‌رسد احتمال افت قیمت سکه در بازارها شدت بگیرد. این در حالی است که موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در روزهای آینده خواهد بود.
براساس گفته معامله گران، مبادلات تا پایان هفته و حداکثر تا پایان فروردین ماه در محدوده حجم و ارزش متوسطی دنبال خواهد شد و در روزهای آینده با تصمیمات بانک مرکزی در قبال بازار ارز و سکه ممکن است روند مبادلات دستخوش تغییر قرار گیرد.
در بازار آتی بورس کالای ایران روند معاملات نوسان اندکی داشت؛ برای سررسید فروردین ماه مبادلات با 09/1 درصد افت در محدوده 770 تا 774 هزار تومان، سررسید
اردیبهشت ماه با ۳۹/۰ درصد افت در مبادلات صبح و ۰۲/۰ درصد رشد در بعدازظهر در محدوده ۷۹۹ تا ۸۰۳ هزار تومان، سررسید خردادماه با ۳۴/۰ درصد افت در دادوستدهای صبح و ۳۱/۰ درصد در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۸۳۰ تا ۸۳۴ هزار تومان و سررسید تیرماه با ۶۱/۰ درصد افت در دادوستدهای صبح و ۴۲/۰ درصد رشد در محدوده ۸۶۵ تا ۸۷۴ هزار تومان قرار گرفت.