اصول حاکمیت شرکتی - ۲۱ فروردین ۹۱
گروه بورس- کتاب «اصول حاکمیت شرکتی» تالیف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) توسط مهسا رهبری‌خرازی ترجمه و از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس چاپ و منتشر شد. مترجم در مقدمه کتاب آورده است: «حاکمیت شرکتی به ساختارها و فرآیندهای تصمیم‌گیری و پاسخگویی و رفتار در صدر سازمان، اعم از دولتی، حکومتی، خصوصی، انتفاعی، غیرانتفاعی، NGO و ... می‌پردازد.

هدف از اعمال حاکمیت شرکتی، اطمینان یافتن از وجود چارچوبی است که توازن مناسبی بین آزادی عمل مدیریت و پاسخگویی و منافع ذی‌نفعان مختلف فراهم آورد. کتاب حاضر ترجمه OECD Prineiples of corporate governance است که به معرفی و پیشنهاد عناصری می‌پردازد که براساس پژوهش‌های انجام شده در کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان، زمینه‌ساز حاکمیت شرکتی مناسب هستند و می‌توانند به عنوان مرجعی انعطاف‌پذیر، یاری‌گر دست‌اندرکاران بازار در مدل‌‌های مختلف ملی باشند.
این کتاب در دو بخش اصول حاکمیت شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و یادداشت‌هایی بر اصول حاکمیت شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نگاشته شده که هر بخش مشتمل بر 6 عنوان است که عبارتند از: تامین مبنایی برای چارچوب موثر حاکمیت شرکتی، حقوق سهامداران و کارکردهای اصلی مالکیت، رفتار یکسان با سهامداران، نقش ذی‌نفعان در حاکمیت شرکتی، افشا و شفافیت و مسوولیت‌های هیات مدیره.
اصول حاکمیت شرکتی در ۱۰۵ صفحه با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار انتشار یافته است.
کامل‌ترین مجموعه سوالات استانداردهای حسابداری ایران


کتاب حاضر براساس استانداردهای حسابداری ایران و همزمان با تالیف جلد اول و دوم کتاب راهنمای جامع به کارگیری استانداردهای حسابداری ایران توسط اسماعیل علی‌نیا، تدوین شده است.
سوالات این کتاب به ترتیب استانداردهای حسابداری و به صورت طبقه‌بندی شده طراحی و سعی شده از تمامی بندهای استانداردهای حسابداری سوالات چهارگزینه‌ای تنظیم شود. علاوه بر سوالات تالیفی، سوالات کارشناسی ارشد حسابداری (آزاد و سراسری) و آزمون جامعه حسابداران رسمی ایران نیز در انتهای هر فصل به همراه پاسخ‌های تشریحی گنجانده شده است.
در بخش انتهایی این کتاب سوالات کارشناسی ارشد حسابداری (آزاد سراسری) و آزمون جامعه حسابداران رسمی ایران، سرفصل حسابداری شرکت‌های سهامی، حسابداری شرکت‌های تضامنی، حسابداری تورمی و حسابداری اوراق قرضه نیز درج شده است.
«کامل‌ترین مجموعه سوالات استانداردهای حسابداری ایران» در ۶۳۵ صفحه با تیراژ ۲ هزار نسخه و از سوی انتشارات فکر سبز منتشر شده است.
مجموعه قوانین مالیاتی 1391


ششمین ویرایش کتاب «مجموعه قوانین مالیاتی 1391» که توسط موسسه حسابرسی آزمون‌پرداز تدوین یافته است، منتشر شد. این کتاب در برگیرنده قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین، مقررات و آرای مالیاتی تا پایان اسفند ماه 1390 است. اهداف تدوین این کتاب عبارتند از:
• جمع‌آوری تمامی قوانین و مقررات و سایر موارد مرتبط در یک مجموعه
• ایجاد ارتباط بین این قوانین و مقررات
• سهولت استفاده از این قوانین و مقررات توسط استفاده‌کنندگان.
ویژگی اصلی این کتاب محشّی بودن آن است. به‌این معنی که علاوه بر درج کلیه قوانین مالیاتی، سایر مقررات، تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، ضوابط، آیین‌نامه‌ها، آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و شورای‌عالی مالیاتی که مرتبط به هر یک از مواد قانونی هستند، جمع‌آوری و به آن ماده قانونی ارتباط داده شده‌اند.
این کتاب مشتمل بر موارد زیر است:
• قانون مالیات‌های مستقیم
• قوانین و مقررات مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم
- سایر قوانین مربوط
- بخشنامه‌ها
- ضوابط اجرایی
- آیین‌نامه‌ها
- آرای هیات عمومی شورای عالی مالیاتی
- آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
• مفاد مالیاتی قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه
• احکام مالیاتی قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی
• احکام مالیاتی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها
• مفاد مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۰
• قانون مالیات بر ارزش افزوده
• موارد ارجاعی به قانون مالیات بر ارزش افزوده
• قوانین و مقررات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده
«مجموعه قوانین مالیاتی» به اهتمام علی‌کبر سمیعی، عباس وفادار و فرزاد شهدادفرد در ۸۶۸ صفحه، با تیراژ ۲۵۰۰ نسخه و توسط انتشارات کیومرث منتشر شده است.