سنا- نخستین عرضه سنگ‌آهن در سال ۹۱ ظرف ۱۵ روز آینده در تالار بین‌المللی بورس کالا انجام می‌شود.

سنگ‌آهن کالایی است که پس از مدت‌ها رایزنی مسوولان بورس کالا با تولیدکنندگان این محصول،‌ شهریور سال گذشته در فهرست محصولات بورس قرار گرفت. این محصول تا پایان سال ۹۰، ۶ بار روی تابلوی معاملات رفت که در آماری بی‌سابقه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن از این محصول به بازارهای جهانی صادر شد.

پس از معاملات موفق سنگ‌آهن در سال گذشته مجری طرح توسعه معدن گل گهر دو و چهار از عرضه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ‌آهن در بورس خبر داد که بر این اساس۱۰ تا ۱۵ روز آینده نخستین عرضه سنگ‌آهن در سال ۹۱ در تالار بین‌المللی بورس کالا انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده سنگ‌آهن گفت: در هفته آینده نشستی با شرکت گل‌گهر خواهیم داشت تا عرضه جدید این شرکت در بورس مشخص شود که به نظر می‌رسد در ۱۵ روز آینده، نخستین محموله سنگ‌آهن صادراتی روی تابلوی معاملات رود.

محمد حسن کمال آبادی در خصوص معاملات سنگ‌آهن در سال گذشته اظهار کرد: با وجود اینکه سنگ‌آهن از نیمه دوم سال گذشته در بورس عرضه شد؛ اما با نظر مثبت گل‌گهر به عنوان عرضه‌کننده، حجم قابل‌توجهی از این محصول از طریق تالار بین‌المللی بورس کالا در جزیره کیش صادر شد.

به گفته کمال‌آبادی با توجه به صادرات بدون دردسر سنگ‌آهن طی سال گذشته احتمال دارد تا گل‌گهر عمده محصولاتش را به بورس بیاورد که در این صورت تحولی بزرگ در رینگ صنعتی بورس کالا رخ خواهد داد، ‌چون حجم تولیدات این شرکت قابل‌توجه است و شاید با این کار سنگ‌آهن در کنار محصولات فولادی در صدر معاملات رینگ صنعتی بورس جای بگیرد.