گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار پتروشیمی‌نسبت به روز گذشته ثابت ماند. به گفته فعالان اقتصادی، بازار پتروشیمی ‌در‌ این روز بدون تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز کرد.‌این در حالی است که نرخ دلار نیز در‌این روز در سطح یک هزار و 670 تومان مانند روز یکشنبه بود.

به عقیده فعالان اقتصادی، بازار پتروشیمی‌همچنان با افت تقاضا و مشخص نبودن نرخ پایه محصولات برای ماه جدید همراه است و همین موضوع سبب شده تا مبادلات به شدت کاهش یابد.
بیشتر معامله‌گران در انتظار تعیین نرخ‌های پایه برای ماه جدید هستند تا بازار پتروشیمی‌ را ارزیابی کرده و مبادلات خود را از سر بگیرند.‌این در حالی است که در دو هفته اخیر میزان تقاضا در رینگ پتروشیمی‌به شدت کاهش یافته و تنها تعداد محدودی از کالاها که همچنان در بورس و بازار با اختلاف نرخ مواجه هستند، با استقبال خریداران مواجه می‌شوند و 3 درصد رقابت را تجربه می‌کنند. عده‌ای از فعالان بازار می‌گویند: احتمال افت قیمت‌ها توسط عرضه کننده با توجه به افت تقاضا وجود دارد.
در همین حال با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار پتروشیمی در سه هفته اخیر، بازار وارد رکود شده است. برخی از معامله گران می‌گویند: با توجه به‌اینکه فصل مصرف مواد پلاستیکی پایان یافته است، به احتمال زیاد باید در انتظار رکود دنباله‌دار در بازار پتروشیمی‌باشیم و ‌این موضوع تا ابتدای مردادماه ادامه خواهد داشت.