گروه بورس کالا - دیروز در بورس کالای‌ایران، جمعا ۱۹ هزار و ۴۲۵ تن انواع قیر، روغن پایه، ذرت و جو دامی به ارزش ۶۳ میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۳۰ هزار ریال داد وستد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای‌ایران، تالار معاملات در‌این روز شاهد جمعا ۲۲ هزار و ۳۳۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹ هزار و ۴۲۵ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۱۹ هزار و ۹۸۰ تن عرضه و در مقابل ۱۷ هزار و ۳۲۰ تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی و ۲ هزار و ۳۵۰ تن عرضه و در مقابل ۲ هزار و ۱۰۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات پتروشیمی: این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه قیر، ۱۶ هزار و ۸۲۰ تن انواع قیر در ۱۰ رینگ معاملاتی به ارزش ۵۲ میلیارد و ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۵۹/۸۶ و ۷۳/۸۱ درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

براساس‌این گزارش، ۵۰۰ تن روغن پایه نیز در‌این رینگ به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی در یک رینگ داد و ستد شد که به ترتیب ۵۷/۲ و ۳۹/۷ درصد از کل بازار را در اختیار خود گرفت.

رینگ محصولات کشاورزی: در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت دانه‌ای ، یک هزار و ۶۴۰ تن ذرت دانه‌ای به صورت سلف در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش ۴۴/۸ و ۳۵/۸ درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه جو دامی نیز ۴۶۵ تن جو در ۳ رینگ به صورت نقدی و به ارزش یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۳۹/۲ و ۵۳/۲ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین ۶۵ تن کنجاله سویا در‌این رینگ عرضه شد که تقاضایی برای آن وجود نداشت.