ایسنا- رویترز گزارش داد که بزرگترین فولادساز جهان قصد دارد میزان تولید خود را طی دوره‌ای طولانی به میزان دو سوم افزایش داده و به ۲۰۰ میلیون تن برساند.

این گروه فولادساز هندی قصد دارد در سال ۲۰۰۸ به تولید ۱۲۰ میلیون تن دست یابد. هر چند مسوولان شرکت آرسلور میتال هند تاکنون هیچ مدت زمان معینی را برای دستیابی به این هدف اعلام نکرده‌اند، اما حدود ۳۰ میلیون تن طرح توسعه هم‌اکنون برنامه‌ریزی شده است. در حال حاضر یک پروژه در چین، یک پروژه در هند و تعداد دیگری پروژه در قاره آسیا در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بزرگترین فولادساز جهان سالانه ۱۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن برای کارخانه‌های فولادسازی خود مصرف می‌کند که ۱۰ درصد مصرف جهانی محسوب می‌شود. این گروه فولادساز سنگ‌آهن موردنیاز خود را از ۶۰ تامین‌کننده خریداری می‌کند، اما قصد دارد میزان اتکای خود به خرید سنگ‌آهن را از ۴۵ درصد فعلی به ۷۰ درصد برساند.

همچنین، بزرگترین شرکت فولادسازی جهان نتایج عملکرد خود را طی سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس سال جاری اعلام کرد.

میزان حمل‌ونقل با کشتی ۲/۲۹ میلیون تن اعلام شد که ۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشت. همچنین میزان فروش این شرکت طی مدت یادشده با ۲۲ درصد افزایش به ۸/۲۹ میلیارد دلار رسید.

درآمد خالص نیز در مدت گفته شده به ۴/۲ میلیارد دلار بالغ شد که رشدی ۵ درصدی را نشان داد.

همچنین معاملات در حال انجام یا به پایان رسیده شرکت آرسلورمیتال در کشورهای برزیل، آرژانتین، چین، کاستاریکا، مصر و ونزوئلا بود.

فعالیت‌های معدنی جدید نیز در کشورهای روسیه، موزامبیک و آفریقای جنوبی رخ داد.

دومین فولادساز بزرگ هند گزارش داد که برای هفتمین ماه پیاپی با افزایش سود مواجه شده است.

شرکت استیل آتوریتی هند برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون بازار تولید خود را افزایش داده است.

همچنین درآمد خالص این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه مارس به ۴/۵۵۵ میلیون دلار رسید. فولادسازان جهان ماه گذشته بر سر افزایش ۳ برابری قیمت زغال‌سنگ کک توافق کردند. این توافق در واقع بعد از این‌که قیمت سنگ‌آهن نیز ۶۵ درصد افزایش یافت، حاصل شد. قیمت سنگ‌آهن در واقع ۶ سال متوالی است که افزایش می‌یابد.

شرکت‌های نیپون استیل، JFE هولدینگز و پوسکو - فولادسازان بزرگ آسیا - نیز برای جبران افزایش قیمت مواداولیه طی سال جاری قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.