گروه بورس کالا- دیروز مبادلات طلا که همواره از سوی خریداران مورد بی‌مهری واقع می‌شد، با رونق همراه بود.

در این روز کاری بین کارگزاران برای خرید شمش طلا رقابت در گرفت که به موجب آن شمش طلای ۱۳۲۶ گرمی موته با عیار ۹۹۹ با قیمت ۲۶۱ هزار و ۵۰۲ ریال به فروش رسید، شمش طلای ۱۲۴۹ گرمی موته با عیار ۹۹۹ نیز در بورس کالای ایران ۲۶۱ هزار و ۵۰۳ ریال قیمت خورد. شمش طلای عیار ۹۹۸ موته نیز که با وزن ۱۳۹۸ گرم بر روی تابلو آمد با نرخ ۲۶۱ هزار و ۲۳۰ ریال مورد مبادله قرار گرفت.

شمش عیار ۹۹۷ موته نیز با وزن ۱۴۲۹ گرم، ۲۶۰ هزار و ۹۷۶ ریال قیمت خورد.

شمش طلای مذکور در مبادلات روز یکشنبه نیز بر روی تابلو آمد که به دلیل رشد قیمت شمش طلا در بازارهای جهانی و پایین بودن نرخ بازار نسبت به بازارهای جهانی،متقاضی حاضر به خرید نشد، اما با رشد قیمت‌های داخلی و تداوم روند صعودی نرخ طلا در بازارهای جهانی متقاضیان با انگیزه سود بیشتر به بورس کالا مراجعه کرده و برای خرید طلا از طریق کارگزاران خود به رقابت پرداختند که سرانجام ۴ شمش طلای فوق در رقابت از سوی دو کارگزار با اندکی رشد قیمت به فروش رسید.

دیروز رینگ بورس کالا برای مبادلات شمش طلا شاهد پر رونق‌ترین روز بود؛ چرا که تا کنون مبادلات شمش طلا شاهد خریدار فراوان نبود، اما با تداوم رشد قیمت‌های جهانی و رونق مبادلات طلا در بازار پیش‌بینی می‌شود مبادلات این محصول نیز در بورس کالا از رونق برخوردار شود.

کارگزار شمش طلا تا کنون در بورس کالای ایران سی‌ولکس بوده و شمش فوق نیز از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی عرضه شده و متعلق به معدن موته بوده است.