ایران سینا - در اواسط ژوئن تقاضا در بازار سنگ آهن چین کاهش یافت که علت آن موجودی زیاد مواد اولیه (با وجود کاهش تولید شمش) می‌باشد. درحال حاضر قیمت سنگ آهن نسبتا ثابت است ( افزایش ۳-۲دلار/ تنی نسبت به هفته قبل) کنسانتره برزیل (۶۶درصد آهن) به مشتریان چینی ۲۳۵-۲۳۰دلار/ تن ( به انضمام بارگیری بر روی وسیله نقلیه در بندر مقصد) فروخته می‌شود. قیمت فعلی کنسانتره (۵/۶۳درصد آهن) عرضه شده از هند ۲۱۰-۲۰۵دلار/ تن می‌باشد و کنسانتره ( ۶۱درصد آهن )

۸۳-۱۸۰دلار/ تن همراه بارگیری بر روی وسیله نقلیه در بندر مقصد فروخته می‌شود. در این بازار نرخ حمل و نقل اندکی کاهش یافته است. این هفته نرخ حمل و نقل از برزیل به سواحل چین۹۵-۹۰دلار/تن است. اما نرخ حمل و نقل از استرالیا به ۴۰-۳۵دلار/ تن کاهش یافته است. قیمت کنسانتره خشک از کشورهای سیس بسته به مقدار آهن آن۲۰۵-۱۸۵دلار/تن سی اند اف چین می‌باشد. طبق آمار MEG معدن‌های روسیه در ماه ژوئن۵۱۰-۵۰۰هزارتن کنسانتره به چین صادر خواهد کرد. به غیر از یک مورد تمام معدن داران، سنگ آهن را از طریق دریا ارسال می‌کنند. طبق این آمار، معدن‌های اوکراین در ماه ژوئن حدود ۱۷۵۰۰۰تن کنسانتره و ۱۶۰۰۰۰تن پلت به چین صادر خواهد کرد. بازار داخلی چین نسبتا ثابت است.

قیمت کنسانتره (۶۶درصد آهن) ۱۸۵-۱۸۰دلار/ تن بدون مالیات بر ارزش افزوده و قیمت کنسانتره خشک ( ۶۵درصد آهن)

۲۰۰-۱۹۵دلار/ تن بدون مالیات بر ارزش افزوده است. منابع آگاه انتظار دارند فعالیت اندک دادو ستد در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد زیرا موجودی مواد اولیه کافی است.