بورس نیوز- به دنبال افت قیمت طلا، معاملات طلا و جواهرات در ابوظبی در ماه آگوست با ۳۰۰‌درصد افزایش در میزان فروش و ۲۵۰‌درصد افزایش در ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

رییس گروه صنعتی طلا و جواهر ابوظبی در این رابطه عنوان کرد که آگوست امسال بهترین ماه برای بازار طلا و جواهرات در ۳۰سال گذشته به حساب می‌آید. توشار پاتنی اشاره کرد که حتی تصور نمی‌شد با رسیدن قیمت طلا به زیر ۸۰۰دلار در هر اونس نیز حجم و ارزش معاملات به این اندازه بالا رود.

معاملات طلا در ماه جولای تقریبا نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بود و رشد شدید معاملات در ماه آگوست، فعالان بازار را به شدت شگفت‌زده کرد. قیمت در اواسط ماه آگوست به ۷۷۳دلار در هر اونس رسید، اما توانست در ادامه ماه قسمتی از افت قیمت را جبران کند و به بالای ۸۰۰دلار برسد.

فعالان بازار طلا معتقدند که مردم در کشورهای عربی از فرصت بدست آمده به دنبال کاهش قیمت طلا استفاده کرده و برای ماه رمضان و عید فطر اقدام به خرید طلا و جواهر مورد نیاز خود کرده‌اند. همچنین بسیاری از هندی‌ها نیز برای عید Diwali در اکتبر دست به خرید جواهرات زده‌اند.

خرید بدون مالیات طلا و جواهر در امارات متحده عربی باعث شده که بسیاری از خارجی‌ها نسبت به خرید جواهرات تمایل نشان دهند و نام شهر طلا را بر دبی و ابوظبی بگذارند.