بیلت ۸۰۰CISدلار در ایران، 780دلار در ایتالیا فروش می‌رود

ایران سینا- در ایران و همچنین بازار جهانی، قیمت بیلت به سرعت به کاهش خود ادامه داد. فعالیت خریداران بسیار اندک است و نوردکنندگان منتظرند که قیمت‌ها باز هم کاهش یابد. طی یک هفته قیمت محصولات CIS در بنادر شمالی ۱۳۰-۱۰۰دلار/ تن کاهش یافته است. هم‌اکنون بیلت چهار گوش CIS به نوردکنندگان ایرانی ۸۰۰ دلار/تن سی اند اف پیشنهاد می‌شود.

در بنادر جنوبی قیمت بیلت چهار گوش اوکراین و روسیه با۶۰-۴۰ دلار/ تن کاهش به۸۲۰-۸۰۰ دلار/ تن سی اند اف رسید. تنها تولیدکننده بیلت تجاری در ایران، فولاد خوزستان، طی مدت مذکور قیمت داخلی خود را با۱۵۰-۱۳۰دلار/تن کاهش داده است.

در ایتالیا نیز قیمت پیشنهادی بیلت کشورهای CIS به کاهش خود ادامه داد. این هفته تجار داخلی گفتند پیشنهاد‌های بیلت اوکراین و روسیه ۷۸۰-۷۶۰ دلار/تن سی اند اف (۵۴۰-۵۳۰ یورو/ تن) است که۹۰-۸۰ دلار/تن کمتر از هفته قبل است. اما خریداران ایتالیایی از خرید امتناع می‌کنند و انتظار دارند که قیمت‌ها باز هم کاهش یابد. در عین حال، قیمت پیشنهادی بیلت تولید داخلی ۶۲۰-۶۰۰ یورو/ تن تحویل شده (حدود ۶۱۰-۵۹۰ یورو/تن تحویل در کارخانه) است که ماه قبل ۶۸۰ یورو/تن بود. اما خریداران باز هم دادوستد نمی‌کنند.