ایران‌سینا - بازار محصولات طویل ایتالیا به تدریج شروع به فعالیت کرده است، زیرا بسیاری از خریداران بعد از تعطیلات به بازار روی آورده‌اند.

تولید کنندگان ایتالیا که مجبور شده‌اند قیمت‌های خود را کاهش دهند، این کار را نسبت به همتایان خارجی خود با احتیاط بیشتری انجام می دهند. اغلب کارخانجات ایتالیا هفته گذشته قیمت آرماتور را به ۵۳۰-۵۲۰ یورو/تن (برای آرماتور ۱۲ میلی متری با ۱۲ متر طول) حدود ۷۴۵-۷۳۰ یورو/تن تحویل در کارخانه) کاهش دادند که ۳۰ یورو/تن کمتر از اواخر جولای است. قیمت سیم مفتول توری به مقدار زیادی تغییر کرد.

قیمت این محصول از کارخانجات ایتالیا ۷۰۰ یورو/تن تحویل شده می‌باشد که در نیمه دوم جولای ۷۹۰-۷۸۰ یورو/تن بود. در مورد واردات، تجار داخلی می‌گویند پیشنهادات محصولات طویل ترکیه هم‌اکنون از نظر قیمت قابل قبول‌تر است، اما تا کنون هیچ داد و ستدی گزارش نشده است.

به دلیل تقاضای کم دیگر بازارهای مدیترانه و قیمت پایین عرضه‌کنندگان ‌ترکیه، بسیاری از تولید‌کنندگان ایتالیا تاکنون از پیشنهاد محصول خود برای صادرات امتناع کرده‌اند؛ اما شنیده شده که دامنه قیمت آرماتور ایتالیا در هفته گذشته به ۶۶۰-۶۵۰ یورو/تن فوب رسید که هفته قبل از آن ۷۰۰-۶۵۰ یورو/تن فوب بود.