گروه بورس کالا - با باز شدن رینگ مبادلاتی فولاد در هفته جاری نرخ شمش فولاد با سرعت بیشتری به روند کاهشی خود ادامه داد به طوری که در مبادلات 16سپتامبر نرخ بیلت خاور دور با 5دلار افت نسبت به روز قبل با مبلغ 520دلار خریداری شد.

فروش نقدی شمش خاور دور نیز که در مبادلات ۱۵سپتامبر با نرخ ۵۹۰دلاری انجام شده در مبادلات ۱۶سپتامبر با افت ۳۰دلاری مواجه شده و با نرخ ۵۷۰دلار صورت گرفت. همچنین خرید نقدی بیلت مدیترانه با نرخ ۵۶۵دلار انجام شد. خرید و فروش ۳ ماهه بیلت خاور دور نیز با نرخ‌های ۵۲۰ و ۵۴۰دلار صورت گرفت که نشان از بی‌اعتمادی فعالان بازار نسبت به آینده نرخ‌ها دارد. بیلت مدیترانه نیز که معمولا نرخ بالاتری نسبت به خاور دور دارد همان طور که ذکر شد در مبادلات ۱۶ سپتامبر از کاهش قیمت برخوردار شده و مبادلات سه ماهه آن نیز با نرخ‌های پایین‌تر نسبت به خرید و فروش نقدی صورت گرفت که نشان از بی‌اعتمادی تحلیل‌گران و تداوم روند کاهشی قیمت‌ها دارد.
خرید و فروش 15ماهه بیلت خاور دور در بورس فلزات لندن طی تاریخ 16سپتامبر با نرخ‌های 520 و 540 دلار صورت گرفت. بیلت مدیترانه نیز با نرخ‌های 555 و 575 دلار به صورت 15ماهه خرید و فروش شد. حجم مبادلات بیلت در بورس فلزات لندن طی تاریخ 16 سپتامبر معادل 5هزار و 460تن بیلت مدیترانه و 2هزار و 80تن بیلت منطقه خاور دور بود. البته روند کاهشی قیمت‌ها در بورس فلزات لندن همواره باعث ایجاد رعب و وحشت در بین تجار ایرانی شده، اما انعکاس قیمت‌های بورس فلزات لندن در واقع انتشار واقعیت‌هایی است که در این بورس اتفاق افتاد،ه بنابراین تاکید می‌شود به جای نگرانی و دلهره باید به تحلیل درست از آینده قیمت‌ها با واقع‌بینی به بازار بنگریم.