در هفته گذشته (بیست و سوم لغایت بیست و هفتم شهریور ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۲۳۸هزار و ۳۹۲ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن، جو، ذرت، کنجاله دانه‌‌‌های روغنی، ABS، قیر، پلی اتلین، روغن، دوده صنعتی و طلا به ارزش یک تریلیون و۹۵۷ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۴۵ هزار ریال داد و ستد شد. رینگ فرآورده‌‌‌های نفت و پتروشیمی

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی ،۷۳ هزار و ۶۶۰ تن قیر فروش داخلی به ارزش ۳۱۳ میلیارد و۱۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال معامله شد. همچنین در رینگ صادراتی این محصول نیز ۱۹هزار و ۵۱۰تن قیر صادراتی به ارزش ۹میلیون و ۳۱۰هزار و ۷۶۰دلار دادوستد شد.

در گروه معاملاتی ABS، ۱۱۰ تن اکریلو نیتریل بوتادین استایریت به ارزش ۲ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال به فروش رفت. بر اساس این گزارش در گروه محصولات پلی اتلین نیز ۴ هزار و ۲۰ تن پلی اتلین سبک خطی به ارزش ۶۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال

داد و ستد شد.

شایان ذکر است در هفته مورد بررسی ۲۰۰ تن روغن پایه و اسلاگ واکس به ارزش ۲میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال معامله شد. همچنین در رینگ صادراتی فرآوردهای نفت و پتروشیمی این محصول نیز به‌رغم عرضه ۹ هزار تنی روغن پایه به دلیل فقدان تقاضا معامله‌‌‌ای انجام نشد. همچنین در این هفته ۱۰ تن دوده صنعتی به ارزش ۱۵۵ میلیون ریال داد و ستد شد.

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در رینگ داخلی محصولات فرآورده‌های نفت و پتروشیمی از مجموع ۹۳ هزار ۲۰۰ تن عرضه و ۸۱ هزار ۳۸۰ تن تقاضا، ۷۸ هزار تن از این محصولات به ارزش ۳۸۳ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۷۲/۳۲ و ۶۰/۱۹ درصد از مجموع سه رینگ را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات فلزی

در هفته مورد بررسی۱۳۰ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک تریلیون و ۱۲۰ میلیارد و۲۶۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال معامله شد.

بر اساس این گزارش در هفته‌‌‌ای که گذشت، ۲ هزار و ۲۸۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۶۹ میلیارد و۶۳۶ میلیون ریال داد و ستد شد. درگروه محصولات مس، ۴ هزار و ۴۶۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۳۱۱ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال معامله شد. همچنین در این هفته ۴۰ تن شمش روی نیز به ارزش ۷۸۰ میلیون ریال به فروش رفت.

در هفته مورد بررسی ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۷ میلیارد و ۵۲۹ میلیون و ۸۵۶ هزار ریال داد و ستد شد. براساس این گزارش در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۱۵۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۴۹میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال معامله شد. شایان ذکر است در این هفته در رینگ محصولات فلزی نیز جمعا ۱۹۰ هزار و ۵۱۴ تن عرضه و ۲۶۵هزار ۵۳۲ تن تقاضا در بازار وجود داشت. ۱۳۷ هزار ۶۴۲ تن از این محصولات به ارزش یک تریلیون و ۵۵۹ میلیارد و ۳۰۹ میلیون و ۶۰۶ هزار ریال معامله شد. که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۷۴/۵۷ و ۶۸/۷۹ درصد از مجموع سه رینگ را به خود اختصاص داد.

رینگ طلا

بر اساس این گزارش در هفته گذشته در رینگ طلا ، ۵ کیلو‌‌گرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و۲۹۶ میلیون و ۲۸۹ هزار ریال معامله شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در گروه معاملاتی کنجاله ۹۶۰ تن کنجاله دانه‌‌‌های روغنی به ارزش ۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال معامله شد.همچنین در گروه ذرت، ۲ هزار و ۲۵۰ تن ذرت دانه‌‌‌ای به ارزش ۷ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال داد و ستد شد. براساس این گزارش در هفته مورد بررسی ۳۰ تن جو دامی نیز در رینگ محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال معامله شد.

در این هفته در رینگ محصولات کشاورزی جمعا ۷ هزار و ۵۴۵ تن عرضه و ۳ هزار ۲۴۷ تن تقاضا وجود داشت که ۳ هزار ۲۴۰ تن از این محصولات به ارزش ۱۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به فروش رفت که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۵۴/۹ و ۷۲/۰ درصد از مجموع سه رینگ را به خود اختصاص داد.