گروه بورس کالا- طی هفته گذشته در بازار آهن، سردرگمی فعالان و خریداران به همراه انتشار اخبار مربوط به افت قیمت شمش در بازارهای جهانی، باعث شد تا رکود در این بازار به اوج خود برسد.

طی این مدت تقریبا اکثر عرضه‌کنندگان، نرخ پایه عرضه خود را ثابت نگه داشتند و در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت کردند. اما نهایتا به دلیل رکود حاکم بر بازار، تولید‌کنندگان طی هفته گذشته در مقابل درخواست بازار تسلیم و مجبور به کاهش نرخ شدند.

افت قیمت میلگرد در روز دوشنبه هفته گذشته به اوج رسید، به طوری که در این روز نرخ آن در بازار غیررسمی به زیر ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو رسید.

طی هفته مورد بررسی تنها فولاد بناب افزایش قیمت داشت، اما محصول دیگر تولید‌کنندگان بخش خصوصی همچنان یا بدون تغییر ماند یا با کاهش قیمت همراه شد. این شرکت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته هم مجددا نرخ میلگردهای خود را تا ۵/۴درصد افزایش داد.

بر اساس این گزارش، طی هفته گذشته نرخ میلگرد ۸ آجدار کلاف اهواز از ۱۰۴۰۰ ریال به ۱۰۲۰۰ ریال در پایان هفته رسید.

میلگرد ۱۰ آجدار شاخه اردبیل نیز از ۱۰۰۰۰ ریال به ۹۸۰۰ ریال کاهش یافت. قیمت میلگرد ۱۰ آجدار شاخه فولاد البرز هم که در ابتدای هفته ۱۱۰۰۰ ریال پیشنهاد شده بود، در پایان هفته با نرخ ۱۰هزار و ۹۰۰ریال فروش رفت. همان طور که ذکر شد، طی هفته گذشته تنها نرخ مجتمع فولاد بناب رشد داشت، به طوری که میلگردهای ۱۲، ۱۴، ۱۶ ۵SP این شرکت از نرخ ۱۰هزار و ۹۰۰ ریال در ابتدای هفته به نرخ ۱۱هزار ریال در پایان هفته رسید.

میلگرد ۱۰ آجدار ۵SP این شرکت بیشترین رشد قیمت را داشت، به طوری که ۴۰ تومان در هر کیلو نسبت به نرخ‌های اول هفته رشد داشت.

طی هفته مورد بررسی نرخ میلگردهای فولاد کرمانشاه بدون تغییر ماند اما ذوب‌آهن ملایر میلگرد ۱۴ و ۱۲-A۳ آجدار خود را طی هفته از ۱۰هزار ریال به ۹۹۰۰ ریال کاهش داد.

در میان میلگردهای ساده کلاف lkp این شرکت میلگرد ۱۰ آن ۱۰۰ تومان کاهش نرخ داشت اما میلگرد ۱۲ و ۱۴ ساده کلاف lkp آن بدون تغییر ماندند.

میلگرد ۱۰ ساده شاخه این شرکت از ۱۲۲۰۰ ریال از ابتدای هفته به ۱۱۵۰۰ ریال رسید. میلگرد ۲۰ ساده شاخه این شرکت بدون تغییر ماند.

طی هفته مورد بررسی نرخ میلگردهای الیگودرز بدون تغییر ماند. نرخ میلگردهای فولاد پارس از ابتدای هفته تا انتهای آن تا ۲۰ تومان کاهش داشت؛ به طوری‌که قیمت‌های این شرکت از ۱۱۲۰۰ ریال به ۱۱۰۰۰ ریال در پایان هفته رسید.

میلگردهای فولاد آذربایجان هرچند در ابتدای هفته گذشته با رشد قیمت همراه شدند، اما با رسیدن به روزهای پایانی هفته قیمت آنها کاهش یافت. بر این اساس میلگرد ۱۲-A۳ آجدار این شرکت از ۱۰۲۵۰ریال به ۹۸۰۰ریال، میلگرد ۱۴-A۳ آن از ۱۰۱۰۰ ریال به ۹۹۰۰ ریال و میلگرد ۱۶-A۳ آجدار آن از ۱۰۰۰۰ ریال به ۹۸۰۰ ریال رسید.

نرخ ورق‌های فولاد پارس ثابت ماند و با نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ریال معامله شد.شبکه فلزی ۶ (مش) چشمه الیگودرز، ۱۲۰۰۰ ریال در پایان هفته پیشنهاد شد که در مقایسه با ابتدای هفته۶۰ تومان کاهش نرخ داشت.

شبکه فلزی ۸ ساده (مش) چشمه ۱۵×۱۵ و شبکه فلزی ۸ ساده (مش) چشمه ۲۰×۲۰ آن طی هفته ۵۰ تومان کاهش یافت.شبکه فلزی ۸ آجدار (مش) چشمه ۱۵×۱۵ الیگودرز ۳۰تومان کاهش یافت.طی هفته گذشته، نرخ پیشنهادی محصولات فولاد بافت نیز کاهشی بود، به طوری که شبکه میلگردی (مش) ۱۰ آجدار ۲۰×۲۰ آن ۱۵۰ تومان، ۱۲آجدار ۵۰تومان و شبکه میلگردی ۸ آجدار ۱۵×۱۵ و ۲۰×۲۰ آن ۹۰تومان کاهش نرخ داشت.