مس 4495هزار دلار قیمت خورد
گروه بورس کالا - با نوسان نرخ نفت در بازارهای جهانی قیمت برخی فلزات غیرآهنی افزایش یافت.
بنابراین گزارش مس، نیکل با رشد همراه شد و آلومینیوم، آلومینیوم آلیاژی، سرب، قلع و روی با کاهش مواجه شد.

براساس این گزارش در مبادلات 30اکتبر نرخ مس با رشد 75دلاری روی رقم 4هزارو 495 و 4هزارو 497دلار به صورت نقدی خرید و فروش شد.
خرید و فروش ۳ماهه مس نیز با خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به آینده این فلز با نرخ‌های ۴هزارو ۴۹۵ و ۴هزارو ۵۰۰دلار صورت گرفت. نیکل نیز در مبادلات ۳۰اکتبر رشد ۱۲۰دلاری را تجربه کرد. این فلز روی رقم ۱۲هزارو ۶۲۵دلار بسته شد و با نرخ ۱۲هزارو ۶۲۰دلار به‌صورت نقدی خریداری شد.
محصول فوق روی نرخ‌های بالاتری به صورت فروش اعتباری 3ماهه بسته شد که این قیمت 12هزارو 805 و 12هزارو 810دلار بودند. آلومینیوم و آلومینیوم آلیاژی در مبادلات 30اکتبر نسبت به روز قبل افت 69 و 40دلاری را تجربه کردند. نرخ خرید نقدی فلزات فوق 2هزارو 35 و یک هزارو 420دلار بود. این فلزات با نرخ‌های 2هزارو 36 و یک هزارو 430دلار به صورت نقدی به فروش رسیدند.
خرید و فروش ۳ماهه آلومینیوم هم با نرخ‌های ۲هزارو ۹۳ و ۲هزارو ۹۴دلار صورت گرفت. روی نیز در مبادلات ۳۰اکتبر با کاهش ۲۱دلاری مواجه شد و روی رقم یک هزارو ۱۶۶دلار بسته شد. نرخ خرید نقدی این فلز نیز یک هزارو ۱۶۵دلار بود.
خرید و فروش 3ماهه روی همچنین بر روی نرخ‌های بالاتر بسته شد، این نرخ برای خرید یک هزارو 215 و برای فروش یک هزارو 217 دلار بود.
قلع و سرب نیز در مبادلات ۳۰اکتبر افت ۶۰۰ و ۱۰دلاری را تجربه کردند، نرخ قلع که این روزها پا به پای نیکل با نوسان دست و پنجه نرم می‌کند برای خرید ۱۴هزارو ۶۰۰ و برای فروش ۱۴هزارو ۷۰۰ دلار بود.
سرب نیز با نرخ‌های یک هزارو 520دلار به صورت نقدی خریداری شده و با قیمت یک هزارو 520دلار و 50سنت به فروش رسید.
موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۳۰اکتبر معادل ۸۶هزارو ۸۰۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۵۲۳هزارو ۱۷۵ تن آلومینیوم، ۲۲۳هزارو ۸۷۵تن مس، ۵۰هزار تن سرب، ۵۷هزارو ۶۳۰ تن نیکل، ۳هزارو ۳۷۰ تن قلع و ۱۸۲هزارو ۱۰۰تن روی بود که از این مقدار ۸۶هزارو ۶۴۰ تن آلومینیوم آلیاژی، یک میلیون و ۵۰۳هزارو ۴۰۰ تن آلومینیوم، ۲۲۰هزارو ۱۵۰ تن مس، ۴۱هزارو ۴۵۰ تن سرب، ۵۶هزارو ۶۱۶تن نیکل، ۲هزارو ۹۰۵ تن قلع و ۱۷۸هزارو ۱۲۵ تن روی مورد معامله قرار گرفت.