درآمد خالص فصل سوم شرکت مس و طلای فریپورت مک موران(Freeport-McMoran Copper & Gold)که مقر آن در فونیکس است، با ۵/۳۲درصد افت نسبت به درآمد این شرکت در دوره مشابه در سال ۲۰۰۷، از ۷۷۵‌میلیون دلار در آن دوره به ۵۲۳‌میلیون دلار کاهش یافت. این کاهش در نتیجه افت قیمت مس روی داده است. در طول سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر، فریپورت با قیمت متوسط ۱۴/۳ دلار برای هر پوند مس روبه‌رو بود. این در حالی است که قیمت هر پوند مس در دوره مشابه در سال گذشته برای این شرکت برابر با ۵۳/۳دلار بود. با این وجود، قیمت این فلز از این هم پایین‌تر آمده است، چنانکه هر پوند مس در روز دوشنبه هفته جاری به ۲۱/۲ دلار تنزل یافت. از سوی دیگر قیمت هر اونس طلا نیز هم‌اکنون به ۷۸۰ دلار کاهش یافته است. این در حالی است که متوسط قیمت هر اونس از این فلز در فصل سوم سال جاری برابر با ۸۹۰ دلار بود.

شرکت مزبور طی بیانیه‌ای گفت: «با آنکه فریپورت مک‌موران چشم‌انداز درازمدت قیمت فلزات تولیدی خود را، به خاطر محدودیت‌هایی که در زمینه عرضه مس وجود دارند و نیازهایی که در اقتصاد جهانی برای این فلز مشاهده می‌شود، مثبت ارزیابی می‌کند، این شرکت در حال واکنش به این تنزل ناگهانی قیمت و چشم‌انداز نامطمئن کوتاه مدت است.» بیانیه مذکور در ادامه گفت: «برنامه‌های عملیاتی

در حال بازنگری‌اند.

این بازنگری شامل کاهش هزینه‌ها، تعویق یا حذف مخارج اکتشافی و کاهش تولید در پروژه‌های بسیار پرهزینه می‌شود.» این شرکت در خلال فصل سوم سال جاری، ۱ بیلیون پوند مس، ۳۰۷۰۰۰ اونس طلا و ۱۹‌میلیون پوند مولیبدن فروخت.