گروه بورس کالا- هر کیلو تیرآهن طی روزهای اخیر از ۶۸۰ به حدود ۷۴۵تومان افزایش یافت.

طی روزهای اخیر بازار شاهد رشد حدود ۶۰تومانی هر کیلو تیرآهن است به گونه‌ای که دراین خصوص ادعاهای ضد و نقیض از سوی فعالان مطرح است.

یکی از فعالان بازار آهن در این باره گفت: ۶۳هزار تن تیرآهن در تاریخ ۶/۱۱/۸۷ در بورس‌فلزات مورد معامله قرار گرفته‌ است.که تعاونی شرکت آهن آلات تهران خریدار عمده این میزان محموله بوده است که با قیمت ۶۲۰تومان و با احتساب عوارض به نرخ ۶۴۰تومان رسیده است.

این فعال در خصوص رشد قیمت تیرآهن معتقد است به علت انحصارطلبی ۳ فعال بازار در اصفهان رشد این محصول در بازار حاکم شده است. به گفته این فعال بازار،‌ در این میان حتی ذوب آهن اصفهان نرخ تیرآهن تولید خود را از ۷۰۵تومان به نرخ ۶۲۰تومان در هر کیلو

رسانده است.

این فعال خاطرنشان کرد: در انحصار قرارگرفتن تیرآهن در دست سه تن، عامل اصلی گران شدن قیمت این محصول در بازار طی روزهای اخیر است. یک فعال دیگر در بازار اصفهان در خصوص علت رشد قیمت تیرآهن طی هفته‌ جاری خاطرنشان کرد: به علت آنکه نورد ۶۵۰ ذوب آهن قرار است بر روی ریل برود. بخشی از ظرفیت تولید تیرآهن این کارخانه با کاهش مواجه خواهد شد. به گفته وی، در شرایط کنونی و با توجه به شرایط ذوب آهن اصفهان رشد قیمت تیرآهن طبیعی است.

به گفته وی، در‌حال‌حاضر بازار آهن رونق ندارد از این رو قیمت تاثیر هیچ گونه عواملی قرار نخواهد گرفت.

وی معتقد است، شوک‌های کنونی در بازار تیرآهن مقطعی است و تداوم نخواهد داشت. این فعال بازار آهن افزود: هم اکنون به علت عرضه زیاد و کاهش تقاضا، احتمال بازارسازی وجود ندارد و رشد نرخ تیر آهن مقطعی است زیرا که روند حاکم بر بازار آهن کاهشی است.