گروه بورس کالا- قیمت معامله شده انواع ورق در اغلب بازارهای عمده جهانی در مقایسه با هفته قبل با وجود نوسانات جزئی دارای روند تقریبا ثابتی بوده است. در بازار داخلی ترکیه، شرکت Erdemir قیمت فروش محصولات تخت خود را کاهش داد. قیمت کویل گرم ۲ میلیمتر را که در هفته قبل، ۵۰۰-۴۹۰ دلار/تن بود، در هفته مورد بررسی، به سطح ۴۸۰-۴۷۰ دلار/تن، تحویل درب کارخانه، بدون احتساب مالیات ارزش افزوده کاهش داد و قیمت کویل سرد با ضخامت ۶/۰-۴/۰ میلیمتر نیز ۵۶۰-۵۵۰ دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام گردید، در حالی که قیمت هفته گذشته، ۵۷۰-۵۶۰ دلار/تن، تحویل درب کارخانه بوده است. در بازار ترکیه اعلام گردید که تقاضا تا حدودی بهبود یافته است و موجودی انبارها نیز به حداقل رسیده است. لکن به دلیل مشکلات مالی خریدها در حجم‌های عمده انجام نمی‌گردد و به همین دلیل امکان افزایش قیمت‌ها دور از انتظار می‌باشد.

در هفته مورد بررسی، قیمت معامله شده کویل گرم و سرد کشورهایCIS به ترتیب ۴۱۰-۳۷۰ دلار/تن و ۴۹۰-۴۵۰ دلار/تن، فوب بوده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است، اما سایر گزارشات غیررسمی‌ بیانگر این امر می‌باشد که تولیدکنندگان کویل گرم در اوکراین با کاهش تقاضا از کشورهای شرق دور مواجه می‌باشند، برای افزایش فروش خود به سایر بازارها از قبیل ترکیه، خاورمیانه و شمال آفریقا، قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند و در صورت داشتن سفارش قطعی آمادگی کاهش بیشتر قیمت را دارند. آخرین پیشنهاد قیمت کویل گرم تولید اوکراین، ۳۷۵-۳۷۰ دلار/تن، فوب اعلام گردیده است.

آخرین قیمت HRC و CRC وارداتی کشورهای خلیج‌فارس، به ترتیب ۴۵۰-۴۰۰ دلار/تن و ۵۴۰-۵۰۰ دلار/تن، سی اف آر، اعلام گردیده است که قیمت کویل گرم نسبت به هفته قبل اندکی کاهش یافت و قیمت کویل سرد اندکی تقویت گردید.در چین، قیمت کویل سرد به دلیل تقاضای کم و موجودی بالا، ۱۰۰ یوآن/تن (۱۵ دلار/تن) در هفته جاری کاهش یافت و به ۴۱۵۰-۴۱۰۰ یوآن/تن رسید. لکن قیمت کویل گرم تا حدودی بهبود یافت و از ۳۲۵۰ یوآن/تن در هفته قبل به ۳۲۸۰ یوآن/تن در هفته جاری رسید، اما فعالان بازار تداوم افزایش قیمت را بعید می‌دانند.