خواسته من، بازگرداندن مجتمع فولاد سبا به ذوب‌آهن اصفهان است

مراسم معارفه حکم‌ا... بابائی، مدیرعامل جدید ذوب‌آهن اصفهان و تودیع سبحانی، مدیرعامل سابق این شرکت با حضور هراتی نیک، معاون وزیر صنایع‌ومعادن و رییس هیات‌عامل ایمیدرو، جمعی از مسوولان و مدیران صنایع و منطقه، یک شنبه ۲۳ فروردین‌ماه در تالارآهن ذوب‌آهن برگزار شد.

هراتی‌نیک در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مهندس سبحانی، موفقیت بابائی در شرکت فولاد آلیاژی یزد و همچنین بازنشستگی مدیرعامل سابق ذوب‌آهن را عامل اصلی این تغییر و تحول ذکر کرد وگفت: امیدوارم بابائی و همکاران ذوب‌آهن بتوانند طرح توسعه و توازن این شرکت را که یک پروژه عظیم است و در آن فعالیت زیادی صورت گرفته است، به پایان برسانند و طرح دستیابی به تولید ۵‌میلیون تن را در برنامه خود قرار دهند. معاون وزیر صنایع‌ومعادن در خصوص مجتمع فولادسبا افزود: جدا شدن سبا از ذوب‌آهن اصفهان در آن برهه زمانی با توجه به شرایط این شرکت، لازم بود و باعث شد ۴۰۰‌میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز ذوب‌آهن تامین شود؛ اما این شرکت می‌تواند با پرداخت همان مبلغ دوباره سبا را به مجموعه خود بازگرداند.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو در پایان ابراز امیدواری کرد که ذوب‌آهن اصفهان با شتاب در طرح‌های توسعه و افزایش تولید بتواند پیش‌کسوتی و پیشتازی خود را در صنعت فولاد حفظ کند. مهندس حکم‌ا... بابائی نیز در این مراسم گفت: من با همه افراد و تفکرها کار می‌کنم و شیوه چند صدایی را در مدیریت خود می‌پسندم؛ چرا که با این تفکر بیشتر و بهتر می‌توان به معایب و نواقص کار پی برد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: ایجاد توازن درخط تولید و حرکت در جهت افزایش تولید همراه با توجه به امکانات رفاهی پرسنل از اولویت‌های اینجانب در ذوب‌آهن اصفهان است؛ زیرا تشویق و حمایت از پرسنل باعث افزایش تولید و در نتیجه زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان از نیروهای متخصص و توانمندی برخوردار است، گفت: تخصص، سابقه و شناخت توانمندی‌ها، مشخصه تیم کاری من در این مجتمع عظیم صنعتی است. مهندس بابائی در خصوص مجتمع فولاد سبا گفت: دیدگاه من این است که در توسعه در یک صنعت، توسعه‌های به هم پیوسته است و نباید در یک مجموعه بزرگ صنعتی، قسمتی را جدا کرد؛ چرا که این قطع پیوستگی، خود مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. وی افزود: خواسته من از مسوولان به خصوص مهندس هراتی نیک این است که بررسی باز گرداندن کارخانه فولاد سبا به ذوب‌آهن انجام شود تا بتوانیم با اجرای دیگر طرح‌های توسعه به تولید سالانه ۵‌میلیون تن دست پیدا کنیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن خط مقدم و دانشگاه صنعت کشور است و هر آنچه از تجربه و دانش در صنعت داریم، مرهون این کارخانه عظیم هستیم. ما باید با تلاش و همت همچنان پیش‌کسوتی و سردمداری این مجتمع عظیم را در صنعت فولاد کشور حفظ کنیم.