مرکز خدمات فولاد ایران- روند صعودی قیمت صادراتی میلگرد در اغلب بازارهای جهانی از جمله ترکیه و کشورهای CIS در هفته مورد بررسی ادامه داشت. در بازار داخلی ترکیه و در تداوم اثرگذاری افزایش قیمت آهن قراضه و بیلت در هفته‌های اخیر و نیز افزایش فعالیت‌های خرید میلگرد در خاورمیانه و شمال آفریقا، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی، بازهم افزایش یافت. قیمت میلگرد ۲۲-۱۲ میلیمتر از ۴۴۰‌دلار/تن در هفته قبل به ۴۵۳-۴۴۷‌دلار/تن، در هفته مورد بررسی افزایش یافت. در بخش صادرات نیز آخرین قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه،

۴۶۰-۴۵۰‌دلار/تن، فوب اعلام شده است. در حالیکه قیمت صادراتی هفته قبل، ۴۵۰-۴۴۰‌دلار/تن، فوب بوده است که حاکی از تداوم افزایش قیمت نسبت به هفته قبل است.

در بازار اروپا تغییرات قیمت میلگرد دارای روند باثباتی می‌باشد. آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی اسپانیا، ۳۵۵-۳۵۰ یورو/تن، تحویل درب کارخانه می‌باشد که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است.

در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی کاهش یافت. قیمت میلگرد با قطر ۲۰‌میلیمتر به سطح ۳۳۰۰ یوآن/تن رسید که در مقایسه با هفته گذشته، ۳۰ یوآن/تن کاهش داشته است. قیمت میلگرد صادراتی چین حاوی Boron، ۴۹۰-۴۸۰‌دلار/تن، فوب، اعلام شده است. برخی از فعالان بازار اعلام می‌نمایند که با توجه به افزایش‌درصد جبرانی صادرات میلگرد در چین به ۱۳‌درصد، برخی از صادرکنندگان میلگرد در این کشور، قیمت ۴۶۰-۴۵۰‌دلار/تن، فوب را پیشنهاد می‌نمایند که در صورت صحت این خبر می‌توان نتیجه‌گیری نمود که چینی‌ها بتدریج در حال ورود به بازارهای صادراتی میلگرد هستند.

قیمت میلگرد صادراتی کشورهای CIS در هفته مورد بررسی افزایش یافت. آخرین قیمت معاملاتی میلگرد کشورهای CIS ۴۰۰-۳۸۰ ‌دلار/تن، فوب اعلام گردیده است، در حالیکه قیمت هفته قبل ۳۸۰-۳۷۰‌دلار/تن، فوب بوده است.

قیمت میلگرد وارداتی منطقه خاورمیانه نیز در هفته مورد بررسی افزایش یافت. صادرکنندگان میلگرد ترکیه، قیمت خود را از ۴۵۰-۴۴۰‌دلار/تن، سی اف آر بنادر خلیج فارس در هفته قبل به ۴۷۰-۴۴۰‌دلار/تن، سی اف آر در هفته مورد بررسی افزایش دادند. گفته می‌شود که در هفته مورد بررسی، متوسط قیمت میلگرد در بازار کشورهای منطقه خاورمیانه حدود ۵/۱‌درصد رشد داشته است.

آخرین قیمت میلگرد در بازار امارات متحده عربی، ۱۸۲۵-۱۷۸۰ درهم/تن (۴۹۷-۴۸۴‌دلار/تن، وزن تئوریکال) با شرایط پرداخت ۳ تا ۴ ماهه می‌باشد که در مقایسه با قیمت هفته قبل تغییر محسوسی نداشته است. در بازار آمریکا، شرکت Nucor اعلام کرد که این شرکت قیمت میلگرد خود را در ماه مه ثابت نگه خواهد داشت. لکن با توجه به ضعف تقاضا در بازار داخلی این کشور و دسترسی به میلگرد وارداتی با قیمت پایین‌تر، پیش‌بینی می‌شود که کارخانجات، تخفیفاتی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند.