رییس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان و هیات همراه، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل بورس کالای ایران از این بورس بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران ، رییس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان «یحیی‌بن سعیدی‌الجبری» و هیات همراه در نشستی که با حضور آقای سید علی اکبر هاشمیان، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران و جمعی از مدیران این بورس تشکیل شد، در خصوص انتقال تجربیات بورس کالای ایران به بورس عمان به تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست، مدیرعامل بورس کالای ایران برای ارتقای دانش کارشناسان بورس عمان در زمینه‌های مختلف بازار سرمایه اعلام آمادگی نموده و اظهار داشت: ما بسیار خوشحال خواهیم بود تا تجربیات موفق بورس کالای ایران طی سال‌های گذشته را در اختیار بازار سرمایه عمان قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه بستر‌سازی انجام معاملات در سطح بین‌المللی در بورس کیش اعلام کرد: هم‌اکنون ایجاد بستر مناسب در بورس کیش برای حضور معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خارجی در حال اتمام است و به زودی کلیه معامله‌گران خارجی می‌توانند با حضور در این بورس به دادوستد بپردازند.

رییس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان نیز ضمن مطرح نمودن سوالات مختلف در زمینه نحوه معاملات نقدی و فیوچرز در بورس کالای ایران خواستار همکاری مستمر دو بورس، فراهم کردن زمینه‌های انعقاد تفاهم نامه مشترک و تبادل تجارب و کارشناس میان آنها شد و در رابطه با معاملات قراردادهای آتی خواستار استفاده از تجربیات بورس کالا با همکاری آقای رضایی، مدیر اجرایی معاملات آتی این بورس شد.

شایان ذکر است؛ این هیات عمانی دیروز با حضور در تالار معاملات بورس کالای ایران از نزدیک با نحوه معاملات و فعالیت کارگزاران آشنا شد.