بورس نیوز - اخبار و وقایعی که طی هفته اخیر از سوی خبرگزاری‌های معتبر دنیا منتشر شده در یک جا گرد آمده تا فعالان از آن بهره بگیرند.

آسوشیتد پرس- با رشد ۴/۳درصدی شاخص S&P۵۰۰ در شب گذشته، مجموع رشد این شاخص در ۳۹ روز معاملاتی گذشته به ۱/۳۴درصد رسید و این شاخص در سال جاری وارد محدوده مثبت شد. آسوشیتد پرس - به دنبال اعلام موسسه مالی Goldman Sachs مبنی‌بر احتمال رشد تقاضای فولاد ایالات‌متحده و چین در پی افزایش شدید سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی این کشورها به منظور غلبه بر بحران اقتصادی، سهام شرکت‌های فولادی در بورس‌های جهان رشد کرد.

آسوشیتدپرس - رییس بانک مرکزی ایالات‌متحده با اذعان بر حرکت‌های مثبت اقتصاد این کشور در یک ماه اخیر، نسبت به احتمال شکننده بودن اوضاع اخطار داد و همچنین مدعی شد که حتی در صورت بهبود شرایط، حداقل چند سال زمان برای احیای کامل وضعیت اقتصادی لازم است.

رویترز - بانک UBS، بزرگ‌ترین بانک سوئیس، اعلام کرد که در فصل ابتدایی سال‌جاری با ۲‌میلیارد فرانک زیان مواجه شده است.

بورس نیوز - در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای کالایی هر بشکه نفت خام سبک با ۴۶ سنت کاهش قیمت به ۰۱/۵۴دلار رسیده است. هر اونس طلا برای تحویل در ماه ژوئن با ۸/۱‌دلار افزایش به قیمت ۹۰۴‌دلار معامله می‌شود.

در بازار نقدی فلزات رنگین، مس با رشدی ۱۹/۱درصدی به قیمت ۴۶۸۳‌دلار در هر تن دست یافته و آلومینیوم نیز با رسیدن به قیمت ۱۴۸۵ دلار، کاهش ۰۱/۱درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت هر تن سرب با رشدی ۳/۳درصدی به ۱۴۳۷‌دلار رسیده است. در این میان قیمت روی ۷/۱درصد پایین آمده و این فلز به قیمت ۱۴۶۲‌دلار در هر تن معامله می‌شود.

رویترز - منابع نزدیک به موسسه بیمه‌ای عظیم AIG اعلام کردند این شرکت در فصل ابتدایی سال جاری نیز زیان ده بوده است، اما میزان آن کمتر از ۷/۶۱میلیارد ‌دلار زیان فصل پایان سال گذشته خواهد بود.