معاون امور صنایع‌واقتصادی وزارت صنایع و معادن گفت: اجرایی شدن مصوبات بسته حمایت از تولید، علاوه‌بر افزایش تولید، حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت. به گزارش سایت وزارت صنایع‌ومعادن، «افشین روغنی» در نخستین گردهمایی معاونان امور صنایع سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها افزود: بسته حمایت از تولید که توسط وزارت صنایع و معادن تدوین شده است، در روند حفظ تولید و توسعه صنعتی کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به بحران اقتصادی غرب که مشکلات زیادی را برای واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است، افزود: امروزه بسیاری از کشورهای غرب با استفاده از تکنیک‌های جنگ رسانه‌ای به اهداف سیاسی و اقتصادی خود دست پیدا می‌کنند.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه این بحران، تاثیرات بسیاری را بر وضعیت اقتصادی دیگر کشورها گذاشته است، تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما با تدابیر خاصی که در این زمینه اتخاذ کرد، توانست کمتر از دیگر کشورها در معرض این تاثیرات قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کلینیک صنعتی، عارضه‌یابی و بررسی مشکلات بخش صنعت‌ومعدن را از مهم‌ترین وظایف آن برشمرد و افزود: شناسایی واحدهای مشکل‌دار و آسیب‌شناسی در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف صنعتی و معدنی کشور کند.

روغنی همچنین پیگیری مصوبات هیات دولت در سفرهای استانی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در بالفعل کردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های مختلف کشور حائزاهمیت است.

وی در ادامه تعامل بیشتر سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها را خواستار شد و گفت: در این خصوص مسوولان وزارتخانه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید در تعامل و همکاری کامل، نقاط ضعف بخش صنعت‌ومعدن را پیدا و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.