بورس نیوز- با رسیدن نرخ بیکاری روسیه به بالاترین میزان در هشت سال گذشته و کسادی شدید کسب و کار شرکت‌های تولیدکننده فولاد این کشور، کارگران روسی این شرکت‌ها راه روستا را در پیش گرفته‌اند. اخیرا شرکت مشهور Magnitogorsk که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد روسیه به حساب می‌آید، هزار قطعه زمین کشاورزی را در نزدیکی بزرگترین پروژه تولید فولاد روسیه مهیا ساخته تا کارگران این شرکت بتوانند بدون پرداخت عوارض، در این زمین‌ها سیب‌زمینی بکارند و بدین طریق گذران زندگی کنند. این شرکت هزینه حمل‌و‌نقل و امنیت ۲۴ ساعته کارگران را نیز در زمین‌های کشاورزی بر عهده گرفته است.بر اساس آمار وزارت اقتصاد روسیه ۱۰‌درصد از نیروی کار این کشور، یعنی ۵/۷میلیون نفر در ماه مارس بیکار بوده‌اند که عمده علت این وضعیت، رکود شدید اقتصاد روسیه است.

هم اکنون نیز صنعت فولاد، خودرو سازی و ماشین سازی روسیه جزو صنایعی به حساب می‌آیند که ریسک بروز دور جدید اخراج کارگران در آنها بسیار زیاد است.

در این میان سخنگوی Magnitogorsk معتقد است که حفاظت از منافع کارگران یکی از اولویت‌های مدیریت این شرکت بوده و طرح مزارع سیب‌زمینی در راستای برنامه‌های حمایت از نیروی کار صورت گرفته است.